شریعتمداری خبر داد:

گردآوری اطلاعات 130 هزار کودک جامانده از تحصیل

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احصای اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک جامانده از تحصیل و انجام اقداماتی برای بازگرداندن آنها به مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۵۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
گردآوری اطلاعات 130 هزار کودک جامانده از تحصیل

به گزارش روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در هشتمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقاء شاخص‌های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور که با حضور سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: امروز میزبان این جلسه بسیار مهم و ارزشمند هستیم و امیدوارم این جلسه و سلسله نشست‌های دیگر که با حضور وزیر آموزش و پرورش و با محوریت نهاد کمیته امداد و سایر همکاران و خیریه‌ها و شرکای اجتماعی برگزار می‌شود، بتوانیم نقیصه مهم و بخشی از نازیبایی‌های موجود در جامعه امروز را رفع کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در چهلمین سال پیروزی انقلاب که با رهبری حضرت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست به یکی از مهمترین اهداف خودش که رفع نقایص آموزشی است بیش از پیش دسترسی پیدا کند و شرایط مطلوب‌تری را در این عرصه داشته باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به احصای اطلاعات حدود ۱۳۰ هزار کودک بیرون مانده از مدارس و انجام اقداماتی برای بازگرداندن آنها به مدارس گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل ریشه‌ای برخورد کنیم و چهره بازماندگی بویژه از چهره نظام آموزشی در دوره ابتدایی در آینده نه چندان دور برداشته شود.

شریعتمداری گفت: امروز در جهان برای فقر مفاهیم گسترده‌تری تعریف می‌کنند و دیگر به تنهایی فقر مالی نیست و چندقابلیتی شده است.

وی افزود: موانعی بر سر راه توسعه‌یافتگی وجود دارد که از مهمترین آنها فقر آموزشی است و باید در حل آن پیشتاز باشیم. بسیاری کشورهایی که دارای شاخص‌های آموزشی برابر در دوره ابتدایی‌اند، در کاهش نابرابری‌های اقتصادی از شرایط مطلوب‌تری برخوردارند و باید نگاه همه جانبه و عمیق‌تری داشته باشیم و آن را به عنوان امری جدی دنبال کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید در دنیا در این بخش پیشتاز باشیم، عنوان کرد: آموزش رایگان انجام می‌شود اما برای استقرار عدالت آموزشی بویژه در مناطق محروم باید گام‌های محکمتری برداریم.

شریعتمداری تاکید کرد: ما در حوزه بازماندگان از تحصیل کارهایی انجام داده‌ایم و آمارها وجود داشت اما به نام و اطلاعات دقیق دسترسی نداشتیم که در کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش امروز این اطلاعات احصاء شده و با 120 تا 130 هزار عنوان افرادی مواجهیم که می‌توانیم برنامه‌ریزی جدی‌تری برای آنها داشته باشیم که به نظر می‌آید گام موثری در رفع این ناهنجاری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین تاکید کرد: اکنون ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند؛ ۷ میلیون در مدارس ابتدایی هستند و این شورا برای ارتقای شاخص‌های آموزشی در مناطق محروم برگزار می‌شود که سعی می‌کنیم با همکاری دستگاه‌ها این مشکل را حل کنیم و امکان بازگشت کودکان بازمانده را فراهم کنیم.

شریعتمداری گفت: از میان ۱۴ میلیون دانش‌آموز بر اساس اطلاعات به دست آمده حدود ۳۵۰۰ دانش آموز به دلیل منابع مالی امکان تحصیل نداشتند که به راحتی قابل انجام است که می‌توانیم با همکاری بهزیستی و کمیته امداد، برای آنها اقدام کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار