مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی : ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی فعال است/درخواست ۶۰ مجوز

بیرجند(پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی گفت: ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است و ۶۰ نفر نیز برای ایجاد اقامتگاه جدید درخواست داده‌اند.

کد مطلب: ۸۸۵۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی  : ۳۵ اقامتگاه بوم گردی در خراسان جنوبی فعال است/درخواست ۶۰ مجوز

حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای رونق گردشگری به ویژه در مناطق روستایی ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

او افزود: در حال حاضر در خراسان‌جنوبی و روستاهای هدف گردشگری این استان ۳۵ اقامتگاه بوم گردی وجود دارد که به گردشگران خدمت ارائه می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی مورد علاقه بسیاری از جوانان و افراد بومی مناطق مختلف خراسان‌جنوبی است به گونه‌ای که در حال حاضر ۶۰ نفر تقاضای مجوز ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی را داده‌اند.

رمضانی در زمینه فاصله بین اقامتگاه‌های بوم گردی گفت: فاصله بین کمپ‌های کویری حدأقل باید پنج کیلومتر باشد ولی در مورد اقامتگاه‌های بوم گردی فاصله خاصی در قوانین و آیین نامه‌ها ذکر نشده است.

او ادامه داد: در نظر داریم با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب‌اسلامی و ایام دهه فجر نیز تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی در خراسان‌جنوبی افتتاح شود که اطلاعات دقیق آن به اطلاع رسانه‌ها خواهد رسید.

رمضانی گفت: رشد و گسترش گردشگری بی‌شک نقش مهمی در رونق اقتصادی جوامع محلی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار