حراست از پیشرفت‌های نظام و حفظ روحیه انقلابی مهمترین وظیفه ما در برابر شهدای والامقام است

خرم آباد (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: حراست از پیشرفت‌های نظام و حفظ روحیه انقلابی مهمترین وظیفه‌ما در برابر شهدای والامقام انقلاب است.

کد مطلب: ۸۸۵۶۶۸
لینک کوتاه کپی شد
حراست از پیشرفت‌های نظام و حفظ روحیه انقلابی مهمترین وظیفه ما در برابر شهدای والامقام است

سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، در نخستین یادواره شهدای سوادآموزی لرستان که در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: ویژگی شهدای سوادآموزی این است که این شهیدان در دو عرصه مبارزه با جهل و مبارزه با متجاوز بعثی جهاد کردند.

وی با ذکر این مطلب که شهدای سوادآموزی هم مداد علما هم دماء شهدا را داشتند، ادامه داد: وقتی انسان‌ها را مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که شهیدان سرآمد بشریت هستند همه ارزش‌ها در شهدا جمع شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این‌که شهدا به مقام قرب به خداوند رسیدند، افزود: شهدا معلمان پیشگامی بودند که با فداکاری و استقامت نام خود را جاویدان نگه داشتند به همین جهت شهدا الگوهای بشریت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز عظمتی که جهان از نظر معنوی از آن برخوردار است به برکت خون شهیدان است، اضافه کرد: این‌که یک معلم در سخت‌ترین شرایط با جهل مبارزه کند موانع کمال را برطرف کند و یک مرتبه عازم جبهه شود و از سنگر علم به سنگر جهاد منتقل شود و جان خود را تقدیم کند از فضیلت برخوردار است.

امام جمعه خرم‌آباد اندیشه شهدا را اندیشه الهی و عمل آنان را عمل خدایی معنا کرد و با طرح این سؤال که وظیفه امروز ما در قبال شهیدان چیست، ادامه داد: اولین وظیفه ما استقامت در راه آرمان شهیدان است.
وی با ذکر این مطلب که روحیه مقاومت و سازش ناپذیری امروز در جامعه کم نیست، ادامه داد: انقلاب ما به بلوغ رسید ما باید بلوغ دینی اجتماعی و فرهنگی را نشان دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان وظیفه دوم ما را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: آن‌چه امروز برای ما سرمایه است فرهنگ ایثار و شهادت است این در حالی است که امروز دشمنان در برابر فرهنگ ایثار زانوی تسلیم زدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار