صدای پای بحران شنیده شد؛ در فدراسیون تیراندازی ایران چه خبر است؟

تهران (پانا) - وضع فدراسیون تیراندازی ایران بسامان نیست؛ ورزشکاران در روزهایی که باید آماده تلاش برای کسب سهمیه المپیک توکیو باشند مشکلاتی را پیش‌روی خود می‌بینند که می‌تواند سد راه حضور آنها در معتبرترین رقابت ورزشی جهان شود.

کد مطلب: ۸۸۵۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
صدای پای بحران شنیده شد؛ در فدراسیون تیراندازی ایران چه خبر است؟

زمان برای رسیدن به المپیک توکیو به سرعت در حال گذر است، رشته‌های ورزشی تلاش‌های خود برای کسب سهمیه را آغاز کرده‌اند و برنامه‌های خود برای کسب مدال‌های پرتعداد معتبرترین رویداد ورزشی جهان انجام می‌دهند. اما در ایران، تیراندازی به عنوان یک از شانس‌های اصلی کسب مدال در وضعی به سر می برد که ورزشکاران این رشته نه فشنگ برای تمرین مناسب دارند و نه اردوی تدارکاتی و برون‌مرزی مهمی دارند. به این ترتیب، حال و روز این رشته را در روزهایی که تمرکزش باید کسب سهمیه المپیک باشد، چندان خوب نیست.

بازی‌های تدارکاتی آسیایی

تیم ملی تیراندازی به رسم زمان سرمربیگری لازلو، اردوی هانوفر یکی از اردوهای ثابت بود قرار بود پیش از آغاز بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا راهی آلمان شود تا بتوانند خودشان را به سطح آمادگی مطلوب برسانند، اما این اردو لغو شد و تیراندازان با کمترین آمادگی راهی جاکارتا شدند تا در نهایت یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ تیراندازی ایران در بازی‌های آسیایی را رقم زنند. ملی‌پوشان بلافاصله بعد از بازی‌های آسیایی راهی کره‌جنوبی شدند تا در رقابت‌های جهانی شرکت کنند. نتایج مسابقات کره جنوبی با توجه به اینکه ملی پوشان در جاکارتا تمریناتی داشتند به نسبت بهتر از جاکارتا شد و تیراندازان توانستند چند مدال بگیرند اما پس از پایان مسابقات جهانی روزهای نه چندان دلچسب تیراندازی باز هم آغاز شد.

ویزای آلمان و حقوق روزانه در ابهام

تیراندازان این روزها بدون فشنگ و مهمات در حال تمرین هستند و با برنامه‌ریزی سرمربی این تیم قرار است اواخر بهمن اردویی در هانوفر آلمان برگزار کنند تا حداقل برای رقابت‌های گزینشی المپیک که در اواسط اسفند در هند برگزار می‌شود به آمادگی برسند. اما اردوی هانوفر هم این روزها در هاله‌ای از ابهام است چرا که هنوز سفارت آلمان و از جمله سالن تیراندازی شهر هانوفر به فدراسیون تیراندازی جوابی نداده است و آنها همچنان در انتظار این هستند که سفارت برای صدور ویزا به آنها وقت دهد.

البته با توجه به تعطیلات سال نو میلادی طبیعی بود که این اتفاقات رقم بخورد و اعزام ملی‌پوشان به هانوفر آلمان در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد، اما سوال اصلی این است که فدراسیون تیراندازی اینها را از مدت‌ها قبل نمی‌دانسته و آیا بهتر نبود به جای اینکه ملی‌پوشان چشم انتظار این باشند که آیا این اردو برگزار می‌شود یا خیر، از قبل با فدراسیون تیراندازی آلمان و سفارت این کشور در تهران هماهنگی‌های لازم را انجام می‌داد؟

تمامی این اتفاقات در حالی رقم می خورد که وضع تیراندازان در اردو هم چندان چنگی به دل نمی‌زند. پیش از بازی‌های آسیایی فدراسیون به تیراندازان وعده داد که به کسانی که در اردو به سر می برند روزی 25 هزار تومان حقوق بدهد و پیش از جاکارتا این مبلغ به اردونشینان پرداخت شد اما از مرداد تا به حال که هفت ماه می گذرد ملی‌پوشان تیراندازی حتی یک ریال نگرفته‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار