پمپئو: خارج کردن همه نیروهای ایرانی از سوریه هدفی بلندپروازانه است

تهران (پانا) - مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا در مصاحبه ای با تارنمای «واشنگتن فری بیکن» ادعای واشنگتن مبنی بر تلاش برای خارج کردن «همه نیروهای ایرانی از سوریه» را یک «هدف بلندپروازانه» خواند.

کد مطلب: ۸۸۵۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: خارج کردن همه نیروهای ایرانی از سوریه هدفی بلندپروازانه است

به گزارش ایرنا، پمپئو در پاسخ به پرسش خبرنگار «واشنگتن بیکن» درباره اینکه آیا آمریکا قصد دارد «همه نیروهای ایرانی» را از سوریه خارج کند، اعتراف کرد که این کار دشواری است. وی افزود: [خارج کردن] همه [نیروهای] ایرانی یک هدف بلندپروازانه است اما این هدف ماست.
پمپئو درباره خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه نیز گفت: واقعیت این است که خروج دو هزار پرسنل نظامی از سوریه یک عقب نشینی تاکتیکی است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش اعلام کرد که نیروهای این کشور را از سوریه خارج می کند. جمیز متیس وزیر دفاع و «برت مک گورک» فرستاده آمریکا در ائتلاف بین المللی علیه داعش در اعتراض به این تصمیم استعفا دادند.
پمپئو در ادامه مصاحبه خود با واشنگتن فری بیکن به تکرار اتهامات ضدایرانی پرداخت و مدعی شد که برنامه ایران برای پرتاب ماهواره به فضا در واقع پوششی برای آزمایش فناوری پیشرفته موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته ای است.
وی پیش از دیدار خصوصی با مقام های امارات، در ابوظبی در پاسخ به سوال خبرنگار واشنگتن فری بیکن اظهار داشت: ایران قصد دارد ظرف چند روز آینده ماهواره ای را به فضا پرتاب کند.
پمپئو در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود گفت: پرتاب ماهواره به فضا ازطرف ایران گام دیگری برای درک این موضوع است که چگونه می توان یک موشک بالستیک قاره پیما پرتاب کرد.
وی در ادامه تلاش برای مقابله با پیشرفت علمی ایران در حوزه پرتاب ماهواره گفت که دولت آمریکا این نوع آزمایش را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت می داند.
وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به نشستی ضدایرانی که قرار است ماه آینده میلادی در ورشو پایتخت لهستان برگزار شود، اظهار داشت: این یک ائتلاف بزرگ و رو به گسترش است.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در واکنش به اعلام برگزاری کنفرانس ضد ایرانی در لهستان، به کشور میزبان و شرکت کنندگان کنفرانس یادآوری کرد: کسانی که در آخرین نمایش ضد ایرانی توسط آمریکا شرکت کرده بودند، یا مرده اند، یا بی آبرو شده و یا به حاشیه رانده شده اند؛ و ایران قوی تر از همیشه است. دولت لهستان نمی تواند این ننگ را پاک کند؛ در حالیکه ایران لهستانی ها را در جنگ جهانی دوم نجات داد، این کشور اکنون میزبان یک سیرک درمانده ضد ایرانی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار