باحضور رئیس شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی استان سمنان؛

نشست بررسی مشکلات سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد

سازمان دانش آموزی، ظرفیتی مهم جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

سمنان (پانا) - نشست بررسی مشکلات سازمان دانش آموزی استان سمنان، با حضور محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، غفار محمدی معاون پشتیبانی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، قاسم شریفی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، اعوانی ذیحساب آموزش و پرورش استان سمنان، ملک آستانه رئیس اداره حقوقی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، همتی رئیس اداره مالی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان و اسحاق اکبری رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نشست بررسی مشکلات سازمان دانش آموزی استان سمنان برگزار شد

در ابتدای جلسه، اکبری رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهمیت فعالیت سازمان دانش آموزی در راستای تحقق ساحت های تربیتی مد نظر سند تحول بنیادین، برخی از مشکلات این سازمان را برشمرد.

مشکل نیروی انسانی سازمان دانش‌آموزی و لزوم حل این مشکل برای اجرای مطلوب برنامه ها، مشکل اقتصادی و مالی که سازمان دانش آموزی را با چالش های زیادی مواجه نموده است، بوفه مدارس به عنوان یکی از راهکارهای حل مشکلات مالی سازمان دانش آموزی، مشکلات به وجود آمده برای رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان در خصوص نحوه مکاتبات با ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها، موضوع پیشتاز کارت و همچنین عدم پاسخ به بسیاری از نامه های سازمان دانش آموزی استان سمنان از جانب اداره کل، اهمّ مشکلات سازمان دانش آموزی استان می باشد.

سازمان دانش آموزی، ظرفیتی مهم جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان دانش آموزی، ظرفیتی مهم جهت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده و توان تبدیل شدن به بازویی قوی برای آموزش و پرورش را دارد، خواستار کمک مالی، تجهیزاتی و نیروی انسانی اداره کل به این سازمان شد.

در ادامه جلسه، شریفی معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه باید مشکلات سازمان دانش آموزی دسته بندی شده و به ترتیب اولویت برای هرکدام از مشکلات در زمان خاص خود تصمیم گیری شود، از موضوع پیشتاز کارت و مشکلات مالی به عنوان مهمترین و ضرورت های سازمان دانش آموزی برای بررسی و تعیین تکلیف نام برد.

وی با اشاره به موضوع بوفه مدارس، تشکیل تیم نظارتی در بوفه‌های مدارس استان سمنان را ضروری ارزیابی کرده و با بیان اینکه پیشتاز کارت مطالبه سال قبل دانش آموزان استان سمنان از سازمان دانش آموزی این استان است، تصریح کرد: باید تکلیف پیشتاز کارت در استان سمنان مشخص شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه بر ضرورت کمک مالی به سازمان دانش آموزی برای به صفر رساندن بدهی‌های این سازمان از راه‌های قانونی ممکن تأکید کرد.

سازمان دانش آموزی، بهترین ظرفیت برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت است

دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات موجود در سازمان دانش آموزی، خاطرنشان کرد: باید حداقل‌های مورد نیاز سازمان دانش آموزی برای فعالیت، تامین می‌شد تا امروز با حجم انبوهی از مشکلات روبرو نمی بودیم.

وی تصریح کرد: سازمان دانش آموزی دارای ظرفیت بسیاری است که با تعامل بیشتر با اداره کل و معاونت ها می تواند از همه ظرفیت ها بهترین استفاده را نماید؛ چرا که اگر تعامل برقرار شود، سازمان نیازی به فعالیت اقتصادی خارج از آموزش و پرورش نداشته و کل نیاز مالی آن از درون خود آموزش و پرورش تامین می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه سازمان دانش آموزی باید مبتنی بر سیاست های راهبردی آموزش وپرورش حرکت و برنامه ریزی کند، خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، سازمان دانش آموزی می تواند کمک بسیاری به جامعه کند؛ چرا که در بطن فعالیت های خود، امید اجتماعی، نشاط اجتماعی و اعتماد اجتماعی را به همراه دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه موضوع مشکلات مالی، مهمترین و آسیب زاترین مشکل سازمان دانش آموزی این استان است، تأکید کرد: پس از حل مشکلات مالی می‌توان دیگر مشکلات سازمان دانش آموزی را نیز پیگیری و برای آن چاره اندیشی کرد. همچنین نظارت بر فعالیت های سازمان دانش آموزی از طریق شورای برنامه ریزی این سازمان به طور حتم باید اعمال شود.

ایشان همچنین تعیین تکلیف مسائل مالی سازمان دانش آموزی را خواستار شده و با تأکید بر اینکه باید مبنای فعالیت ها در همه زمینه ها قانون باشد، اذعان داشت: اساسنامه سازمان دانش آموزی ظرفیت مناسبی برای کمک به این سازمان دارد که باید به آن توجه کرده و بر اساس آن برای حل مشکلات مالی سازمان دانش آموزی استان سمنان تصمیم‌سازی نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی از شوراهای مهم تصمیم گیری در زمینه های نحوه رشد، تربیت و پرورش استعدادها و توانایی های دانش آموزان است. پس سازمان دانش آموزی موظف است برنامه های کیفی و کمی با فعالیت های موثر و منطبق با سند تحول بنیادین را طراحی و اجرا نماید.

در پایان این نشست مقرر شد در قالب کمک‌های آموزش و پرورش استان سمنان به سازمان دانش آموزی استان، یک خودروسواری به رئیس این سازمان تحویل شود.

در موضوع پیگیری صدور پیشتاز کارت برای دانش آموزان استان سمنان، اعضای جلسه با اجرای این طرح از سوی سازمان دانش آموزی موافقت نموده و مقرر شد سازمان در این زمینه اقدامات و پیگیری های لازم را انجام داده و نامه موافقت اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این خصوص، در اسرع وقت به سازمان ابلاغ شود.

همچنین مقرر شد در خصوص سهم پرداخت نشده درآمدها و نیز بدهی های سازمان دانش آموزی استان سمنان از طریق درآمدهای سازمان دانش آموزی مرکز، پیگیری های لازم به صورت حضوری صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار