مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش:

شیوه‌نامه ابلاغی هفته تربیت اسلامی به مدارس اصلاح شد

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش از ایجاد اصلاحات در شیوه‌نامه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۵۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
شیوه‌نامه ابلاغی هفته تربیت اسلامی به مدارس اصلاح شد

به گزارش ایکنا، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش، از ایجاد اصلاحات در شیوه‌نامه بزرگداشت هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی خبر داد و گفت: مراحل پایانی این اصلاحیه با ملاحظات سند تحول بنیادین در حال طی شدن است و هفته آینده به استان‌ها ارسال می‌شود.

او با بیان اینکه آخرین شیوه‌نامه با همین موضوع مربوط به سال ۱۳۹۳ بود که به مدارس ابلاغ شد، گفت: نحوه ساماندهی و شرح وظایف نیروها با توجه به نیاز متربیان تغییراتی لازم داشت. همچنین به منظور لحاظ کردن برنامه‌های زیرنظام‌های ششگانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید تغییراتی در این زمینه اعمال می‌شد.

او از جمله تغییرات ایجادشده در این شیوه‌نامه را توجه ویژه به مبانی نظری سند تحول و محور قرار دادن برنامه‌های زیرنظام‌های ششگانه و تأکید بر ایجاد زمینه گفتمان در مبانی سند تحول در هفته تربیت اسلامی خواند.

شکوهی با بیان اینکه در شیوه‌نامه هفته تربیت اسلامی و روز امور تربیتی زمینه برای استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی و اجرای سند تحول در استان به منظور انجام فعالیت‌های پرورشی و تربیتی و جریان‌سازی تربیتی ایجاد شده است، اشاره کرد: همچنین امسال فرصتی فراهم شده است تا استان‌ها در راستای معرفی مربیان و معاونان پرورشی برتر و نیروهای موفق مدارس، مناطق و استان‌ها در انجام فعالیت‌های پرورشی اقدام کنند.

شهیدان رجایی و باهنر در هشتم اسفندماه سال ۱۳۵۹ ستاد امور تربیتی را در مدارس ایران تأسیس کردند. بدین منظور همه ساله هفته بزرگداشت تربیت اسلامی در مدارس همراه با اجرای برنامه‌های متعدد گرامی داشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار