ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی

تهران (پانا) - مجری طرح ملی گیاهان دارویی از صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی در ۸ ماهه امسال خبر می‌دهد و می‌گوید سامانه جامع گیاهان دارویی به منظور توسعه تولید و صادرات این گیاهان بزودی راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۵۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
ارزآوری ۳۰۰ میلیون دلاری گیاهان دارویی

به گزارش وزارت جهاد کشاورزی، حسین زینلی گفت: ما بر اساس تامین نیازهای کشور یک برنامه کاربردی و راهبردی کل کشور داریم که به زودی این برنامه در سطح کشور به تفکیک روستا و شهر اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و بر مبنای تولیدات کشاورزی مناطق مختلف کشور، ما کشور را قطب‌بندی کرده‌ایم و تصمیم بر آن است که هر استان صرفاً روی محصول اختصاصی منطقه خود کار کند یعنی مثلا گل محمدی فقط در کاشان، فارس و کرمان. این برنامه در راستای آن است که در هر استانی یک زنجیره ارزش (تولید، فرآوری، تحقیقات دانشگاهی و...) ایجاد کنیم و بر آن هستیم که در هر استانی تمام زنجیره ارزش آن گیاه دارویی خاص تامین شود.

زینلی افزود: با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری و رونق تولید، جلسه‌هایی با محوریت وزارت جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی نیازهای اساسی کشور در حوزه محصولات غذایی و دارویی تشکیل شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار