اجرای اولین دوره آموزشی طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در ایلام

ایلام(پانا)- مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری دوره آموزشی طرح ملی «هر مسجد، یک خبرنگار» در مرکز این استان در راستای تربیت و آموزش نیروهای ارزشی آشنا به علوم ارتباطی در سطح مساجد خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۵۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای اولین دوره آموزشی طرح «هر مسجد، یک خبرنگار» در ایلام

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: این دوره آموزشی برای اولین بار در استان، روز دوشنبه 24 دی‌ماه در سالن جلسات مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه برای اجرای این دوره آموزشی بیش از 50 نفر از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری استان ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: دشمنان با ایجاد عملیات روانی و شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی و در ضعف اطلاع‌رسانی هجوم گسترده‌ای در افکار عمومی کشور پی‌ریزی کرده‌اند و ازاین‌رو لازم است که در راستای افزایش سطح سواد رسانه‌ای جامعه تلاش شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: امروز با توجه به هجمه‌های مختلف دشمنان و جنگ روانی، نیازمند تربیت و آموزش نیروهای ارزش آشنا به علوم ارتباطات هستیم تا در جبهه‌های خبری اعم از مکتوب و مجازی فعالیت داشته و مقابل نفوذ و جنگ روانی دشمنان را بگیرند.

چراغی پور، افزود: ایجاد شبکه قوی و منسجم جهت اطلاع‌رسانی از رویدادهای مختلف، مقابله با آسیب هجمه‌های تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه، ارتقای سطح سواد رسانه‌ای اقشار مختلف جامعه در مواجهه با شایعات و اخبار کذب، ایجاد شبکه منسجم از خبرنگاران آموزش‌دیده برای انجام فعالیت‌های روزنامه‌نگاری و پشتیبانی محتوایی از رسانه‌های کشور، بهره‌گیری از ظرفیت موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای فعالیت در حوزه اطلاع‌رسانی، ایجاد مشارکت عمومی برای پوشش رسانه‌ای فعالیت جاری در حوزه مساجد از اهداف این دوره آموزشی است.

وی، تصریح کرد: آشنایی با رسانه‌های ارتباط‌جمعی مطبوعات، خبرگزاری‌ها و رادیو و تلویزیون، معرفی اصول مصاحبه و تهیه و تنظیم خبر، آشنایی با گزارش‌نویسی در رسانه‌ها، آیین نگارش فارسی و شیوه درست‌نویسی، آشنایی باارزش‌های خبری، عناصر خبری، سبک‌های خبرنویسی، منبع ولید نویسی و تیتر و خصوصیات آن و آموزش خبرنویسی از محورهای این دوره آموزشی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار