سومین جلسه دادگاه شرکت «دومان توکان» برگزار شد

تهران (پانا) - سومین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت دومان توکان در شعبه چهارم دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۵۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سومین جلسه دادگاه شرکت «دومان توکان» برگزار شد

به گزارش ایسنا، در ابتدای جلسه نماینده دادستان خواست که به ارائه توضیحاتی در خصوص دفاعیات جلسه گذشته متهم بپردازد.

وی گفت: در خصوص طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده این مساله مطرح شد که دادگاه عمدا روند رسیدگی را طولانی کرده که قطعا این ادعای متهم مردود است. در پرونده‌هایی که تعدد شکات وجود دارد با طولانی شدن روند مواجه هستیم.

نماینده دادستان در خصوص توهین متهم به دادسرا و دادگستری در اظهارات جلسه گذشته‌اس اظهار کرد: قطعا دادسرا این حق را برای خود محفوظ می‌داند که وی را در این خصوص مورد تعقیب قرار دهد.

وی افزود: مورد دیگر این بود که پرونده شاکی نداشته و دادگاه بدون جهت وارد بررسی شده است که با توجه به پیامک‌هایی که در فضای مجازی آمده از جمله پیامک‌هایی که برای خانم مختارزاده آمده به خودی خود بیانگر این است که متهم در جریان وجود شکایت سهامداران بوده است و همچنین طبق قانون، دادستانی ملزم به ریافت شکایت شکات نبوده و در هر جایی که حقوق ملت و اشخاص ضایع شود می‌تواند ورود کند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: همچنین متهم با تبلیغات کذایی و واهی اقدام به ترغیب و اغوای سپرده‌گذاران برای آوردن سپرده به شرکت کرده است.

در ادامه جلسه قاضی از کارشناس رسمی دادگستری خواست که در جایگاه حاضر شود و وی اظهار کرد: از ابتدای سال ۹۴ تا ۹۶ در ۴۶ فقره حساب‌های متهمان ۵۶۰ میلیارد تومان گردش مالی وجود داشته است. با توجه به اینکه بین خودشان هم جابجایی داشتند این گردش‌ها از حساب حذف شده و فقط واریزی سرمایه‌گذاران و سود هتل‌ها و سود بانکی بوده است.

وی افزود: ما از این گردش‌ها ۷۰ درصد را شناسایی کردیم که این گردش‌ها ۱۴۱.۵میلیارد تومان بوده است. ۹۴ میلیارد واریزی سرمایه‌گذاران و ۴۰ میلیارد نامشخص بوده است.

کارشناس رسمی دادگستری گفت: ۲۵۰ میلیون تومان هم سود هتل‌ها بوده و ۷۵ میلیون هم سود بانکی بوده است که در مورد مصارف ۸۰ درصد آنها شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع بیانگر این است که پرداخت سود سرمایه‌گذاری قبلی از محل سرمایه‌گذاری جدید بوده است و درصد سود هم ۳ تا ۴۰ درصد ماهیانه بوده و سودها بیشتر در سال ۹۶ بوده است.
در ادامه جلسه قاضی صلواتی از متهم خواست که در جایگاه حضور یابد.

قاضی از متهم سوال کرد: پرداخت سود در شرکت بر چه اساسی انجام می‌شد؟

متهم پاسخ داد: ما بر اساس تحقیقات قرار بود بر اساس آن سپرده‌گذاری شود سود تعیین می‌شد و قراردادها قرارداد مشارکت بود و سپرده‌گذاران در سود و زیان شریک بودند.

قاضی سوال کرد: کدام پروژه‌ها؟

متهم پاسخ داد: پروژه آژانس اریکه ایرانیان که در خصوص تورهای گردشگری بود.

قاضی اظهار کرد: وقتی هنوز قرار دادی با شرکت‌های هواپیمایی نداشتید چگونه سود ۴۰ درصدی پرداخت کردید؟
متهم گفت: ما سودی پرداخت نکردیم.

قاضی گفت: بر اساس گزارش حسابرسی ۱۶ نفر سود ۸ تا ۴۰ درصد دریافت کردند. اقاریر خودت هست که از شهریور متوجه شدی شرکت زیان‌ده شده است اما به مردم اعلام نکردی. شما با هیچ شرکت هواپیمایی و کشتیرانی قرارداد نداشتید. اینجا صداقت داشته باشید

در پایان این جلسه قاضی ختم جلسه را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی فردا صبح یکشنبه ساعت ۱۰ برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار