برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم با حضور 3000 نفر از همکاران فرهنگی شهرتهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی در مدارس شهرتهران آغاز شده در سه مرحله از سوره ناس تا زلزال، از طارق تا بینه و از نباء تا بروج است و تاکنون مرحله اول این طرح در بسیاری از مدارس با موفقیت اجرا شده است.

کد مطلب: ۸۸۵۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری طرح ملی حفظ قرآن کریم با حضور 3000 نفر از همکاران فرهنگی شهرتهران

عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی گفت: در کنار برنامه رسمی درسی، فعالیت‌های فوق برنامه قرآنی نیز برای دانش آموزان تعریف شده که به معنای تکلیف رسمی نیست بلکه اختیاری است و امسال فضایی در مدارس ایجاد شده تا شاهد طرح های نو و ارزشمند دینی و قرآنی باشیم و بچه ها را بیشتر با آموزه های قرآنی آشنا و مانوس گردند.

کریمی اعلام کرد: در کنار فعالیت‌های جاری از جمله مسابقه‌های قرآن، محافل انس با قرآن، تلاوت و فعالیت‌های آموزش عملی نماز و امام شناسی، فعالیت محوری وزارت آموزش و پرورش با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و برنامه وزیر محترم آموزش و پرورش پی گیری اجرای طرح حفظ جزء30 قرآن کریم خواهیم بود، البته حفظ جزءسی قرآن کریم در قالب طرح نور از سال 92-91 در مدارس آغاز شده و بنا شد در کنار آن حفظ موضوعی قرآن را نیز دنبال گردد. درباره حفظ موضوعی قرآن کریم 11 عنوان کتاب در نظر گرفته شده تا دانش آموزان با مطالعه آنها بتوانند به صورت کاربردی در زندگی روزمره خود مورد استفاده قرار دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: حفظ جز 30 قرآن کریم برای دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی با همکاری صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز امسال دنبال شد. دانش آموزان شرکت کننده در این طرح برای حضور در مراحل مختلف از جمله ثبت نام، ارائه محفوظات و انجام کار گروهی امتیازاتی به دست آورده و در پایان افراد برگزیده مشخص خواهند شد اما شرایط به گونه‌ای است که تمامی دانش آموزان برگزیده این طرح هستند.

کریمی افزود: طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم از ابتدای سال تحصیلی در مدارس شهرتهران آغاز شده در سه مرحله از سوره ناس تا زلزال، از طارق تا بینه و از نباء تا بروج است و تاکنون مرحله اول این طرح در بسیاری از مدارس با موفقیت اجرا شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران تصریح کرد: برای اجرای فاز نخست طرح 19 کارگاه آموزشی ویژه مدیران ، معلمان، آموزگاران و مربیان در مناطق سطح شهرتهران با همکاری ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف وامورخیریه برگزار شد. در این دوره ها از اساتید برجسته ستاد حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف مستقر در شهر مقدس قم از جمله اساتید حجج الاسلام نجفی ، هاشمی ، حکیمی وشغلی که تمامی این عزیزان حافظ کل قرآن کریم نیز هستند برای تدریس دعوت شده است که روش‌های خلاقانه آموزش قرآن کریم و ارتباط گیری با دانش‌آموزان و ارائه مدلهای حفظ جزء در این دوره تدریس گردید.

شایان ذکر است دراین دوره ها تعداد3000نفر از همکاران فرهنگی مدارس شهرتهران آموزشهای لازم را دیدند و در این دوره آموزش همکاران فرهنگی نحوه ثبت نام ودرج دانش آموزان حافظ در مراحل مختلف سوره های جزءسی قرآن کریم درسایت همگام نیزآموزش داده شد.

کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: تاکنون بیش 140هزارنفراز همکاران فرهنگی ودانش آموزان حافظ سوره های قران کریم درسایت همگام ثبت شده اند که قراراست از سوی وزارت آموزش و پرورش و ستاد عالی حفظ قرآن کریم جوایزی به قید قرعه به عزیزان حفظ سوره های جزءسی قرآن کریم اهداء گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار