آمریکا به دنبال اعطای معافیت بیشتر برای خرید نفت ایران نیست

هند: به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهیم

تهران (پانا) - نماینده ویژه امور ایران در وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا در حالی که درباره روزهای بعد از پایان مهلت 6 ماهه 8 کشور برای خرید نفت از جمهوری اسلامی ایران سکوت کرده، تاکید می‌کند که این کشور به فکر اعطای معافیت‌های بیشتر نفتی در زمان فعلی نیست.

کد مطلب: ۸۸۵۴۴۸
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا به دنبال اعطای معافیت بیشتر برای خرید نفت ایران نیست

به گزارش ‌بی‌بی‌سی، برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران طی نشست خبری که در ابوظبی امارات برگزار شده است تاکید کرد که کشورش به دنبال اعطای معافیت‌های بیشتر برای خرید نفت کشورهای مختلف از جمهوری اسلامی ایران نیست.

او همچنین مسئله اعطای معافیت نفتی به 8 کشور خریدار نفت ایران را به موضوع افزایش قیمت طلای سیاه در بازارهای جهانی ارتباط داده و می‌گوید که دلیل اعطای معافیت‌های قبلی، پیشگیری از افزایش قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی بوده است.

خبرگزاری رویترز همچنین متذکر می‌شود که هوک در اظهارات خود پاسخ نداده که دولت ایالات متحده آمریکا پس از پایان یافتن مهلت معافیت‌های فعلی در پایان ماه مه سال جاری میلادی (اردیبهشت سال 98) دست به چه اقدامی خواهد زد.

واشنگتن از زمان اجرایی کردن تحریم‌های نفتی علیه ایران در سال گذشته، هشت کشور خریدار عمده نفت ایران را به مدت شش ماه از تحریم نفتی معاف کرد.

دست‌اندرکاران دولت ایالات متحده آمریکا پیشتر گفته بودند که هدف آنان به صفر رساندن ظرفیت فروش نفت کشورمان بعد از اعمال تحریم‌ها است.

معافیت‌های اعطا شده به 8 کشور خریدار نفت ایران به این کشورها امکان داده تا بدون مواجهه با تحریم‌های ثانویه، نفت از ایران وارد کنند.

کره‌جنوبی، چین، هند و ژاپن، ایتالیا، یونان، تایوان و عراق 8 کشوری هستند که می‌توانند مقدار معینی نفت از ایران بخرند.

در همین زمینه کره‌جنوبی روز گذشته اعلام کرد خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرد. این کشور گفته است از اواخر ژانویه (دی ماه) یا اوایل فوریه (بهمن ماه) خرید نفت از ایران را از سر خواهد گرفت.

راویش کومار، سخنگوی وزارت امور خارجه هند نیز در اظهاراتی جداگانه که خبرگزاری روسیه‌ای اسپوتنیک آن را منتشر کرده تاکید می‌کند که کشورش واردات نفت از ایران را ادامه خواهد داد.

او بیان می‌کند که هند به رغم تحریم‌های آمریکا برای تامین نیاز خود به انرژی به واردات نفت از ایران ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار