دعوت پمپئو از نتانیاهو برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی آمریکا

تهران (پانا) - وزیر امورخارجه آمریکا از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرد در کنفرانسی که واشنگتن با تمرکز بر موضوع ایران در لهستان برگزار می‌کند، شرکت کند.

کد مطلب: ۸۸۵۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
دعوت پمپئو از نتانیاهو برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی آمریکا

به گزارش ایسنا، در ادامه سیاست‌های خصمانه واشنگتن درقبال ایران مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که کشورش در ماه آینده میلادی یک کنفرانس بین‌اللملی درباره ایران در لهستان برگزار خواهد کرد و از رهبران جهان خواهد خواست تا در این کنفرانس شرکت کنند.

روزنامه تایمز آو اسرائیل نوشت که پمپئو از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، دعوت کرده است که در این کنفرانس شرکت کند اما نتانیاهو تاکنون تصمیمی برای حضور در این کنفرانس نگرفته است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، وزیران امورخارجه چند کشور عربی شامل اردن، مصر، عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی و مراکش نیز به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

وزیر امورخارجه آمریکا با اعلام اینکه این کنفرانس روزهای ۱۳ و ۱۴ماه فوریه در ورشو، پایتخت لهستان برگزار خواهد شد، گفت: «ما رهبران ده‌ها کشور از سراسر جهان را گرد هم خواهیم آورد. این کشورها با هدف تمرکز بر ثبات خاورمیانه، صلح، آزادی و امنیت در این منطقه گرد هم خواهند آمد و اطمینان حاصل کردن از اینکه ایران تاثیر کارشکنانه‌ای ندارد، یک رکن مهم این نشست خواهد بود.»

پمپئو طی روزهای اخیر در سخنرانی خود در قاهره نیز به تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه کشورمان پرداخت و ایران را به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرد.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن عاملان اصلی مشکلات و بی‌ثباتی در منطقه هستند اما همواره تلاش می‌کنند ایران را برای تمامی این مسائل مقصر جلوه دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار