امیر کبیر شخصیت بزرگی در بزنگاه تاریخ ویژه ایران است

کاشان ( پانا) - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:امیر کبیر شخصیت بزرگی و مهم در بزنگاه تاریخ ویژه ایران است بنا براین مطالعه تاریخ ضرورتی است که به ما کمک خواهد کرد تا موانع توسعه یافتگی را جست و جو کنیم

کد مطلب: ۸۸۵۳۴۴
لینک کوتاه کپی شد
امیر کبیر شخصیت بزرگی در بزنگاه تاریخ ویژه ایران است

فریدون الهیاری در آیین روز ملی توسعه در باغ فین کاشان اظهار کرد: امیرکبیر آخرین شخصیت دیوانسالاران ایران است که در تاریخ ایران جایگاه ویژه ای داشته اند که در دوران قاجار ناکارآمدی سیاسی بروز پیدا کرد.

وی افزود: باید تاریخ ایران را با نگاهی متفاوت بازخوانی کنیم تاضرورت جست و جوی توسعه نیافتگی کشور را پس از آن زمان مشخص می کند.
وی تصریح کرد: نوسازی و اصلاحات در ایران با اصلاحات نظامی آغاز شد و غرش توپخانه روس به ما فهماند که از دنیا عقب مانده ایم و توانایی ایستادگی در برابر توسعه یافتگی و فناوری را نداریم.
وی در مورد واکنشها در باره توسعه گفت: گروهی مخالفت با توسعه به بهانه لطمه وارد شدن به دین در پیش گرفتند، گروهی تسلیم الگوهای غرب و توسعه شدند اما برخی مانند امیرکبیر با این اندیشه که با وجود هویت ایرانی و اسلامی می توانیم دستاوردهای غرب را هم استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: امیرکبیر با آگاهی از آماده سازی بستر اجتماعی در راه توسعه گام برداشت و راه اندازی دارالفنون از جمله این بسترسازی بود.
الهیاری افزود: برای شناساندن شخصیت ها کم توجهی مانده ایم . امیرکبیر جهان و ایران را می شناخت و این آگاهی دلیل دید و اندیشه توسعه یافتگی وی بود. ما نیز با مطالعه تاریخ و شناخت این شخصیت های برجسته می توانیم در راه توسعه گام برداریم.

به گزارش پانا، آیین روز ملی توسعه همزمان با سالروز شهادت امیرکبیر با حضور پژوهشگران توسعه از دانشگاههای تهران، اصفهان وکاشان در باغ فین کاشان برگزار شد. رونمایی لوح و تمبر یادبود روز ملی توسعه و گرامیداشت یاد زنده یاد حسین عظیمی به عنوان شخصیت توسعه سال از جمله برنامه های این آیین بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار