اولویت اول ایمنی مدارس ، سلامت دانش آموزان و عملیاتی کردن برنامه ها و سیاست های ابلاغی است

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان، اولویت اول استان را ایمنی مدارس و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و عملیاتی کردن برنامه ها و سیاست های ابلاغی عنوان کرد .

کد مطلب: ۸۸۵۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اولویت اول ایمنی مدارس ، سلامت دانش آموزان و عملیاتی کردن برنامه ها و سیاست های ابلاغی است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه استان که در سنندج برگزار شد با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات هماهنگی و توجیهی مدیران مدارس به خصوص مدیر آموزگاران و مدارس تک معلمی به صورت دوره آموزشی گفت: شهرستانها و مناطق می توانند با دعوت از کارشناسان دستگاه های خدمات رسان و امدادی در این نشست ها ، آموزش های لازم را برای مدیران پیش بینی کنند .

قربانی با اشاره به برنامه بازدید تیم های نظارتی استان از مدارس شهرستانها و مناطق، اظهار داشت: این برنامه با اولویت بررسی ایمنی مدارس و سلامت جسمی و روانی دانش آموزان اجرا و هم چنین برنامه های آموزشی و پرورشی و سایر فعالیت ها نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد .

وی افزود : در بررسی وضعیت ایمنی مدارس و سلامت جسمی، روانی و روحی دانش آموزان، برنامه بازدید باید با حضور مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق برگزار شود .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر ممنوعیت ورود افراد و گروه ها به مدارس تحت عناوین مختلف به منظور برنامه ها و هر گونه فعالیتی تاکید کرد و گفت: در صورت درخواست فرد یا دستگاهی باید قبلا هماهنگی لازم صورت گرفته و این اقدام باید با صدور مجوز باشد.

وی افزود : در اجرای این مهم ،هیچ کس خارج از آموزش و پرورش حق ورود به مدارس ندارد و مدارس ملزوم به اجرای این بخشنامه هستند .

قربانی با اشاره به وجود 237 مدرسه فرسوده در استان و ضرورت تعیین تکلیف وضعیت فعالیت این مدارس و در صورت امکان تخلیه و جابجایی دانش آموزان این مدارس با همکاری انجمن اولیاء و مربیان و تاکید استاندار محترم در این خصوص، تصریح کرد: در اولین فرصت با حضور تیم نظارتی استان وضعیت این مدارس به صورت کامل بررسی خواهد شد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان هم چنین با تاکید بر استاندارد سازی سیستم های گرمایشی مدارس، گفت : استفاده از بخاری گازی نیز در کلاس های درس ممنوع است و نباید استفاده شود .

وی بررسی وضعیت موتور خانه مدارس را یکی دیگر از اقدامات ضروری عنوان کرد و گفت : در صورت وجود وسایل اضافی و اشتعال زا و پلاستیکی باید در اسرع وقت از موتور خانه تخلیه و اتصالات برق و سیم کشی موتور خانه و کنتور های برق بررسی و موارد خطر آفرین رفع گردد .

رشید قربانی نظارت بر آشپزخانه مدارس شبانه روزی و سلامت تغذیه دانش آموزان را خیلی مهم دانست و گفت: باید با رعایت کلیه جوانب و اقدامات بهداشتی ، از مسمومیت غذایی دانش آموزان جلوگیری کرد .

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اجرای نهضت ملی حفظ قرآن کریم از مدیران و روسای آموزش و پرورش استان خواست به عنوان وظیفه اداری و شرعی در راستای حفظ جزء سی ام قرآن کریم ویژه دانش آموزان اهتمام لازم صورت گیرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت نظارت بر فعالیت مدارس غیر دولتی، آموزشگاه های علمی آزاد و پیش دبستان اشاره کرد و اظهارداشت: حتما باید با حساسیت و دقت همه فعالیت های این مدارس، وضعیت فیزیکی، گرمایشی و تجهیزات بکار گرفته شده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت وجود مشکل نسبت به رفع آن اقدام و در صورت عدم توجه موسس برخورد قانونی صورت گیرد.

قربانی افزود : در همین راستا استمرار فعالیت این مدارس و مراکز منوط به رعایت کلیه ضوابط و شرایط می باشد و عدم رعایت دستورالعمل های ابلاغی باعث تعطیلی این مدارس خواهد شد .

مدیر کل آموزش وپرورش کردستان هم چنین پوشش دوره های سواد آموزی را یکی از برنامه های اولویت دار استان اعلام کرد و با تشکر از اقدامات شهرستانها و مناطق در پوشش حجم ابلاغی و تلاش مضاعف تعدادی از شهرستانها، گفت: استان کردستان در اجرای برنامه های این حوزه مورد تقدیر وزارتی قرار گرفت .

وی جذب دانش آموزان تارک و بازمانده از تحصیل را برنامه اولویت دار دیگر استان بر شمرد و با اشاره به طرح این موضوع در نشست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و قول مساعد این سازمان برای کمک مالی برای شناسایی و جذب دانش آموزان تارک و بازمانده، از شهرستانها و مناطق خواست در این خصوص اقدامات لازم را پیگیری کنند .

رشید قربانی برگزاری هر گونه آزمون توسط موسسات در مدارس ابتدایی و استفاده از کتاب های کمک آموزشی را ممنوع اعلام کرد و گفت: در این خصوص باید مجدد مدیران، معلمان و عوامل مدارس ابتدایی توجیه شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان توجه به برنامه های اصلی و استراتژیک را جزو وظایف مدیران و روسای آموزش و پرورش بر شمرد و ضمن مطلوب ارزیابی نمودن وضعیت آموزش و پرورش استان در شاخص های مختلف، گفت: باید این کیفیت در سطح استان و کشور حفظ و در راستای پیشبرد برنامه ها اهتمام لازم صورت گیرد .

وی با تبریک پیشاپیش فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به تشکیل کمیته دانش آموزی و فرهنگیان ستاد دهه فجر با مسئولیت آموزش و پرورش گفت : باید برنامه های ابلاغی در سطوح مختلف پیگیری و شاخص های عملکردی آموزش و پرورش در طول 40 سال گذشته در قالب های مختلف طراحی و اطلاع رسانی شود.

هم چنین در این نشست معاونین اداره کل و مسئولین ادارات داخلی، برنامه های در دست اقدام ، طرح ها و فعالیت های ابلاغی را تشریح و مسائل جاری آموزش و پرورش در بخش های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار