معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان :

دانش آموزان را باید با شاخص‌های اصلی نظام، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) آشنا کرد

سنندج(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در جمع معاونین پرورشی و تربیت بدنی شهرستان ها و مناطق استان، گفت: باید دانش آموزان و آینده سازان میهن اسلامی را با شاخص های اصلی نظام، ارزش ها و آرمان های امام راحل(ره) آشنا کرد.

کد مطلب: ۸۸۵۳۳۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموزان را باید با شاخص‌های اصلی نظام، ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل(ره) آشنا کرد

با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان و با هدف تبیین و تشریح برنامه های جاری، گردهمایی یک روزه معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان قرآن، عترت و نماز شهرستان ها و مناطق تابعه استان در سالن جلسات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش پرورش کردستان در این نشست با بیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم؛ گفت: امسال دوران ثبات، پختگی و بالندگی نظام را جشن می گیریم و باید جشن ها و مراسم های دهه مبارک فجر هرچه باشکوه تر و با حلاوت تر از سال های گذشته در مدارس برگزارشود.

وی با اشاره به تبلیغات سوء استکبار جهانی، هجمه ها و کینه توزی آنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران؛ تصریح کرد: چشم تمام جهانیان به این رویداد بزرگ تاریخی است و جشن های امسال باشکوه تر و افتخار آمیزتر برگزار خواهدشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: مردم ما در همه عرصه ها و صحنه ها ثابت کرده اند که هرجا بحث انقلاب، ارزش های دینی و خون شهدا مطرح شود همیشه در میدان بوده و دلبستگی خود را به نظام جمهوری اسلامی ایران نشان داده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخص های محوری انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و با بیان اینکه رسالت تعلیم و تربیت انتقال ارزش های نظام و انقلاب است؛ گفت: باید دانش آموزان و آینده سازان میهن اسلامی را با شاخص های اصلی نظام، ارزش ها و آرمان های امام راحل(ره) آشنا کرد.

نریمانی مهم ترین شاخصه انقلاب اسلامی را شکل گیری انقلاب بر پایه اسلام ناب عنوان کرد و با بیان اینکه هدف اصلی دشمن گرفتن روح انقلاب یعنی اسلام و هویت دینی دانش آموزان است؛ گفت: برنامه های ما باید در راستای تقویت هویت دینی دانش آموزان باشد.

وی از اعتقادات دینی مردم به عنوان مهم ترین دژ مستحکم در برابر بدخواهان نظام نام برد و تصریح کرد: تا زمانی که اعتقادات دینی بر نظام ما حاکم باشد دشمن نخواهد توانست بر ما سلطه پیدا کند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان استکبارستیزی را دومین شاخص انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بر اساس آموزه های دینی نباید نسبت به ظلم و استبداد بی تفاوت بوده و یکی از اهداف اسلام، استکبار ستیزی و دفاع از مظلومین و مبارزه با ظلم و استبداد است.

به گفته نریمانی حمایت از مظلومین سومین شاخصه انقلاب اسلامی است و کشور ما هرکجا که مظلومی در دنیا باشد همیشه حامی و پشتیبان آن کشور و مردمانش خواهد بود .

وی با بیان اینکه چهارمین شاخص انقلاب اسلامی مردمی بودن و توجه به مردم است؛ خاطرنشان کرد: اسلام، رهبری و پشتوانه مردم سه عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود و امروز همه موظفیم از ارکان نظام دفاع کرده و آن را برای دانش آموزان تفهیم کنیم.

نریمانی عدالت طلبی و استقلال را دو شاخصه دیگر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: به اذعان مراکز تحقیفاتی کشورهای اروپایی و آمریکا امروز ایران جزو هفت کشور قدرتمند دنیاست.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان از ابلاغ برنامه های دهه فجر به واحدهای اداری و آموزشی شهرستان ها و مناطق تابعه استان خبر داد و گفت: «جشنواره آینه زمان، زندگی سبک روح الله» با هدف آشنایی دانش آموزان با سیره، سبک زندگی امام راحل(ره) برگزار می شود.

نواختن زنگ انقلاب همزمان با ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، اجرای سرود همسرایان فجر در مدارس، برنامه ریزی برای حضور پرشور دانش آموزان و فرهنگیان در مراسم یوم الله 22 بهمن از دیگر تاکیدات معاون پرورشیو فرهنگی استان در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار