همایش تجلیل از برترین های تعالی مدیریت در طرقبه شاندیز برگزارشد

طرقبه شاندیز(پانا) - مدیر آموزش و پرورش طرقبه شاندیز یکی از اهداف سند تحول بنیادین را رشد تمام ساحتی دانش آموزان دانست و بیان کرد: آموزش و پرورش باید رشد تمام ساحتی دانش آموزان را در دستور کار خود قراردهد تا بتواند آینده سازان کشور را به سمت مولفه های فرهنگی اجتماعی و علمی سوق دهد و نیروی انسانی کارآمدی را پرورش دهد.

کد مطلب: ۸۸۵۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
همایش تجلیل از برترین های تعالی مدیریت در  طرقبه شاندیز برگزارشد

باحضور صابری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی درهمایش تجلیل برترین های تعالی از مدیران و عوامل اجرایی۴ آموزشگاه شهیدانوری، حدیدی پور دخترانه، عبدا...رضوی و تنباکوچی در طرقبه شاندیز که توانستند از میان ۱۵ مدرسه در خراسان رضوی رتبه ممتاز کشوری در اجرای برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی در سال تحصیلی ۹۷_۹۶ را کسب کنند،تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

رضا رفسنجانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیزدرهمایش تجلیل از برترین های تعالی در سال تحصیلی۹۷_۹۶ تصریح کرد:مبنای عمل در هر سازمان اسناد فرادستی آن سازمان است و امروزه ما به آن ایمان داریم که اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

وی گفت: درس خواندن خالی نه شعور می‌آورد و نه خوشبختی بلکه این تجربه زندگی است که با آموزش های تمام ساحتی در گرو ساحت های شش گانه موجب موفقیت دانش آموزان در تمام مسیر های زندگی آن ها می شود.

رفسنجانی یادگیری مهارت های زندگی تحت عنوان مدرسه صالح را مهم برشمرد و ذکر کرد: امروزه باید به دانش آموزان نوع تفکر و راه و روش حل مسائل زندگی را بیاموزیم تا دانش‌آموزان ما بدانند که چگونه به اهداف عالیه زندگی برسند.

وی مدیریت ویترینی را به عنوان تمرکز بر عملکرد واقعی و بهره وری به جای تمرکز بر نمایش عملکرد ها دانست و تصریح کرد: اگر به عمق معنا و محتوای مدرسه تعالی مدیریت دست پیدا نکنیم ممکن است مدیریت ما به سوی مدیریت ویترینی سوق پیدا کند.

رضا رفسنجانی به مهارت های ده گانه سازمان بهداشت جهانی که نقطه مقابلی برای خط کشیدن بر روی مدیریت ویترینی است اشاره داشت و بیان کرد: مهارت های خودآگاهی،همدلی، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مقابله با استرس مدیریت هیجان حل مسئله تصمیم گیری تفکر خلاق و مهارت تفکر نقادانه جزو مهارت های ۱۰ گانه سازمان بهداشت جهانی است.

این مقام مسئول اساس و پایه آموزش و پرورش را پژوهش دانست و گفت: تمام مولفه و شاخص هایی که امروزه مد نظر ماست این است که دانش آموزان از یک نقطه حرکت به نقطه مطلوب برسند وی ادامه داد بهترین راه توسعه هر کشور باید از مسیر پژوهش بگذرد و هر اتفاقی که در آموزش و پرورش رخ می‌دهد باید پیوست پژوهشی داشته باشد.

صابری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در این گردهمایی ذکر کرد:۱/۴ سهم مدارسی که در کل استان مجری برنامه تعالی بودند متعلق به طرقبه شاندیز است و در سطح کشور کمتر اداره‌ ای مشاهده می‌شود که ۴سهم را به خود اختصاص داده باشد.

وی گفت: آموزش و پرورش شهرستان طرقبه شاندیز بر مبنای برنامه و حرکت رو به جلو گام های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و پویایی، انگیزه و تلاش در تمام همکاران این شهرستان موج می زند.

صابری روح برنامه تعالی را مهم دانست و ذکر کرد: این مهم در مدارس شهرستان طرقبه شاندیز به وضوح قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: در برنامه تعالی به دنبال مستندسازی و کارهای نمادین نیستیم بلکه تغییر در رفتار دانش آموزان ملاک است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به برنامه ویژه مدرسه اشاره داشت و بیان کرد: در این برنامه مدیر ،همکاران و شورای مدرسه می‌توانند در برنامه رسمی مدرسه ورود پیدا کنند و دو ساعت از برنامه های رسمی مدرسه را به فعالیت ها و برنامه ویژه مدرسه اختصاص دهند.

صابری ایجاد روح مهارت‌آموزی و توانمندی ، تقویت نشاط،شادابی و سرزندگی و کمک به کار آفرینی دانش آموزان در آینده را سه محور اصلی جهت گیری این برنامه برشمرد و بیان کرد: برنامه ویژه مدرسه در راستای تحقق بحث مدرسه محوری، تمرکززدایی، تفویض اختیار و اجرایی کردن سند تحول بنیادین تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار