معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمنان: رویکرد هویت‌یابی از آموزش پیش‌دبستانی آغاز شود

سمنان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: توجه به مساله هویت‌یابی باید در آموزش‌های پیش‌دبستانی گنجانده شود.

کد مطلب: ۸۸۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمنان: رویکرد هویت‌یابی از آموزش پیش‌دبستانی آغاز شود

مریم حدادی در شورای آموزش و پرورش استان، افزود: انسجام و هویت ملی لازم و ملزوم یکدیگر هستند و توجه به آموزش و هویت یابی در دوره دبیرستان یک خطای راهبردی است و مدیران باید به توسعه کمی و کیفی دوره پیش دبستانی توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان این که توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در استان نیازمند عزم جدی و مشارکت همگانی است، گفت: کودکان آینده سازان کشور هستند و باید توجه به این قشر در اولویت تمام دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.

حدادی با اشاره به اهمیت دوره پیش دبستانی در جلوگیری از ریزش دانش آموزان در دوره اول ابتدایی و جلوگیری از هدررفت سرمایه، ادامه داد: اکنون در حاشیه شهرهای استان سمنان کودکان به دلیل مشکلات مالی خانواده ها از حضور در دوره پیش دبستانی محروم هستند.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که اکنون پوشش پیش دبستانی در استان سمنان 92.64 درصد است، افزود: باید تلاش شود با رفع موانع مالی خانواده های کم بضاعت، زمینه برای حضور کودکان در پیش دبستانی به ویژه در حاشیه شهرها فراهم شود تا پوشش بیش دبستانی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: شورای آموزش و پرورش استان سمنان به منظور صیانت از حقوق شهروندی با هدف افزایش پوشش تحصیلی کودکانی که به دلیل فقر مالی خانواده از دوره پیش دبستانی محروم هستند مصوباتی را تصویب کرد اما اجرای این مصوبه ها کامل نبوده است.

حدادی، تعداد کم فرزندان، اختلاف سن زیاد بین فرزندان، فقدان آگاهی برخی والدین، ضعف در ارتباط تعاملات اجتماعی، فقدان رشد متوازن و همه جانبه را ضرورت توجه به دوره پیش دبستانی مطرح کرد.

وی تصریح کرد: دوره پیش دبستانی زمینه حضور در محیط اجتماعی، تمرین و رشد همه جانبه مهارت ها، زمینه سازی رشد مهارت های پیش نیاز یادگیری، شناخت محیط های یادگیری و آمادگی برای حضور در دبستان از دیگر مزایای پیش دبستانی است.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: حضور نونهالان در پیش دبستانی فرصتی را فراهم می کند تا اختلال رشد که زمینه ساز اختلال در یادگیری است، با مداخله زودهنگام مربیان شناسایی و نونهالان به موقع و در زمان مناسب به مراکز تخصصی و درمانی معرفی شوند.

وی درخواست کرد: با توجه به پوشش بالای پیش دبستانی در استان سمنان، تمهیدات لازم برای انجام سنجش کودکان از دوره پیش دبستانی اتخاذ شود.

وی ابراز داشت: استان سمنان در سه سال گذشته رتبه اول پوشش پیش دبستانی را در کشور به خود اختصاص داده است و اکنون باید تلاش شود این استان همچنان در کشور پیشتاز باشد و رتبه خود را حفظ کند.

معاون آموزش و پرورش استان سمنان، تامین اعتبار تعهدات انجام شده در مصوبات سال تحصیلی 98-97 برای 500 نونهال بازمانده از آموزش دوره پیش دبستانی را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار