هوک: محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا لغو نمی‌شود

تهران (پانا) - رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد که قرار نیست محدودیت‌های اعمال شده برای سفر ایرانیان به این کشور لغو شود.

کد مطلب: ۸۸۵۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
هوک: محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا لغو نمی‌شود

به گزارش دوویچه‌وله، برایان هوک اخیر در اظهار نظری گفته است به دلیل آنکه «حکومت ایران» سابقه شهروندان ایرانی را برای بررسی در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار نمی‌دهد، محدودیت سفر ایرانیان به آمریکا لغو نخواهد شد.

رئیس گروه اقدام ویژه ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی ویدئوئی که در حساب توییتری وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده، در پاسخ به سوال یک شهروند ایرانی و اعتراض او نسبت به محدودیت‌های ایجاد شده برای سفر ایرانیان به این کشور، انگشت اتهام را به سمت جمهوری اسلامی ایران گرفته و «حکومت ایران» را به دلیل دشوار کردن بررسی سابقه شهروندان ایرانی متقاضی سفر به آمریکا مقصر دانسته است.

به گزارش پانا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از سال 95 محدودیت‌های بیشتری را برای سفر ایرانیان به آمریکا وضع کرد.

او همچنین در جدید‌ترین فرمان مهاجرتی خود در چهارم مهر ماه سال 96 ورود اتباع هشت کشور از جمله ایران را به خاک کشورش ممنوع اعلام کرد.

براساس دستور ترامپ، شهروندان هشت کشور چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن با محدودیت‌های جدیدی برای ورود به آمریکا روبه‌رو خواهند بود. این قوانین از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) سال 96 عملیاتی شد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همان زمان در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در ارتباط با تمدید فرمان مهاجرتی ترامپ علیه ورود اتباع ایرانی و تعدادی دیگر از کشورها برای سفر به آمریکا گفت: «این همان بحث قبلی است که با تغییراتی مجددا تمدید شده است.»

او ایجاد ممنوعیت در سفر اتباع ایرانی و تعدادی دیگر از کشورها به آمریکا را از سوی دولت این کشور کاری غیر‌انسانی، غلط و نامناسب عنوان و اظهار کرد: «این اقدامی نامطلوب است و در زمان حاضر در هیچ کجای دنیا افکار عمومی جهان با چنین اقدامات نامربوط و نادرستی موافق نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار