برجام؛ محور گفت‌وگوی معاونان وزرای امور خارجه هند و روسیه

تهران (پانا) - هند و روسیه در مورد مسائل و مشکلات منطقه‌ای و جهانی از جمله اجرایی شدن برجام یا همان توافق هسته‌ای با ایران به صورت کامل، گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۸۸۵۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
برجام؛ محور گفت‌وگوی معاونان وزرای امور خارجه هند و روسیه

به گزارش ایرنا از اکونومیک تایمز، این گفت‌و‌گو در طول دیدار سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه با وی کی گوخال، همتای هندی او در دهلی نو صورت گرفت.

با توجه به بیانیه دولت روسیه، در طول این دیدار بر همکاری راهبردی و ویژه هند و روسیه تاکید شد و روابط دو کشور در بخش‌های مختلف به صورت مثبت بررسی شده است.

دو کشور همچنین در مورد سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی و سایر مسائل جهانی در زمینه‌های سلاح و جلوگیری از تولید سلاح‌های کشتار جمعی مذاکره کردند.

از جمله مسائل دیگر مورد بحث در دیدار مقامات روس و هندی، ادامه و گسترش همکاری‌ها در صحنه بین‌المللی به ویژه مسائل بریکس و سایر گروه‌های چند جانبه بود.

همچنین دو کشور بر تعهد خود جهت ایجاد یک جهان چند قطبی که بر اساس اصول عادلانه، دموکراتیک و قانونی بنا شده است تاکید کردند.

سال گذشته نیز هند و روسیه پس از دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه با نارندرا مودی، نخست وزیر هند در دهلی نو در ماه اکتبر، در بیانیه‌ای مشترک، خواهان اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای ایران موسوم برجام شدند.

آمریکا در ماه مه (اردیبهشت) سال میلادی گذشته از توافق هسته‌ای ایران خارج شد. این کشور سپس تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد که با انتقادات شدید جهانی از جمله کشورهای اروپایی و روسیه مواجه شد.

ریابکوف برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی رایسینا به هند سفر کرده است.

کنفرانس بین‌المللی سالانه گفت‌وگوی رایسینا (RAISINA) یک کنفرانس چند جانبه است که توسط اندیشکده بنیاد تحقیقات نظارتی هند برگزار می‌شود به مسائل چالش برانگیز جامعه جهانی می‌پردازد.

این کنفرانس در روز سه‌شنبه آغاز شد و روز پنجشنبه خاتمه یافت.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز از جمله سخنرانان این کنفرانس بین‌المللی بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار