۱۳ استان درگیر برف و کولاک هستند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد ونجات از امدادرسانی به بیش از ۳۵۰۰ نفر خبر داد و گفت ۶ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند همچنین در ۱۳ استان برف و کولاک گزارش شده است.

کد مطلب: ۸۸۵۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
۱۳ استان درگیر برف و کولاک هستند

به گزارش روابط عمومی هلال احمر، مرتضی سلیمی درباره عملیات امداد و نجات طی ۴۸ ساعت گذشته گفت: استان‌های مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، اردبیل، اصفهان، خراسان شمالی، سمنان، کردستان، آذربایجان شرقی و غربی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد متأثر از برف و کولاک شدند.

وی با اشاره به مناطق امدادرسانی شده، تصریح کرد: در این مدت به ۳۲۱۵ نفر امدادرسانی شده است و برای ۱۲۶۹ نفر نیز اسکان اضطراری مهیا شده است. همچنین در ۴۸ محور کوهستانی ۲۵۹ خودروی گرفتار در برف رهاسازی شده و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات خاطرنشان کرد: ۲۳۷ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۶۷ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند.

سلیمی همچنین با اشاره به وقوع سیل در ۶ استان کشور گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان متأثر از سیل و آبگرفتگی بودند.

وی با بیان اینکه به ۱۵ شهر و روستا امدادرسانی شده است، تصریح کرد: در این مدت به ۲۸۰ نفر امدادرسانی شد و ۶ نفر به مناطق امن منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات یادآور شد: با برپایی ۵ دستگاه چادر برای ۴۵ نفر اسکان اضطراری مهیا شده و از ۲۰ واحد مسکونی آب تخلیه شد.

وی تصریح کرد: ۷۸ نفر از نیرو‌های امدادی در قالب ۱۶ تیم برای امدادرسانی به مناطق اعزام شدند و تاکنون ۱۵۰ تخته پتو، ۵۰ تخته موکت و ۴۷۲ قوطی کنسرو در مناطق مذکور توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار