قهرمان هجدهمین دوره مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه عنوان کرد:

علاقه و پشتکار رمز موفقیت در هر پیروزی

همدان (پانا) - رتبه برگزیده مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه 2018 مالزی، چرتکه را وسیله ای برای محاسبات چهار عمل اصلی ریاضی بیان کرد که استفاده از آن موجب بهبود عملکرد حافظه و فعال سازی هم زمان دو نیم کره چپ و راست می شود.

کد مطلب: ۸۸۵۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
علاقه و پشتکار رمز موفقیت در هر پیروزی

شایلی رخشانی در پاسخ به نحوه آشنایی با چرتکه گفت: مستندی در تلویزیون پخش می شد که شخص بدون استفاده از انگشتان دست خود محاسبه را به صورت ذهنی و با چرتکه انجام می داد که تماشای این برنامه موجب ترغیب من جهت شرکت در دوره آموزشی چرتکه شد.

او با اشاره به این که لازمه شرکت در مسابقات بین المللی کسب رتبه نخست کشوری است گفت: این مسابقات بین رده های سنی 6 تا 12 سال برگزار می شود.

رخشانی در گفت و گو با خبرنگار پانا گفت: در مسابقات جهانی چرتکه آزمون ها 10 بخش دارد در حالی که مسابقات کشوری شامل ١١ قسمت است و با توجه به این که در آزمون های داخلی 1 بخش بیشتر از آزمون های جهانی است دانش آموزان ایرانی با آمادگی بیشتری در عرصه رقابت حاضر می شوند و همین موجب عملکرد بهتر ایرانیان در مسابقات جهانی می شود.

قهرمان جهان با تأکید بر این نکته که لازمه موفقیت در هر کاری علاقه و پشتکار است گفت: رمز موفقیت در هر رشته ای اعم از علمی، فرهنگی و ورزشی تداوم و تمرین در آن رشته است و غیر از این پیروزی برای هر شخص غیر ممکن می شود.

معصومه جدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار