معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح کارامد برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی اجرا می شود

تبریز (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در خصوص اجرای طرح ازمایشی کار امد در مدارس استان سخن گفت.

کد مطلب: ۸۸۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح کارامد برای توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی اجرا می شود

فریده حقایی در جلسه توجیهی- آموزشی و هماهنگی طرح آزمایشی کارآمد در سالن اجلاس تالار معلم تبریز بیان کرد: "استان آذربایجان شرقی در سال تحصیلی جاری به عنوان پایلوت برای اجرای طرح آزمایشی کارامد انتخاب شده است و بایستی با قدرت تمام و برنامه ریزی شده این طرح را در استان اجرایی کنیم تا نقاط قوت و ضعف برای ارایه گزارش به وزرات ، دقیقا مشخص شوند".

وی ادامه داد: " مدارس در سطوح مختلف برخورد ار، نیمه برخوردار و کم برخوردار نواحی پنجگانه تبریز برای اجرای آزمایشی طرح کارآمد انتخاب شده اند".

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که این طرح به صورت مشارکتی و مدرسه محور است، گفت: " طرح کارآمد ، طرح جدید نیست بلکه در واقع بخش توانمندسازی نیروی انسانی موجود در برنامه تدبیر است".

حقایی افزود: " براساس این طرح، مدیران مدارس می توانند نیازهای آموزشی معلمان را اعلام کرده تا به شکل دوره ضمن خدمت دوره های آموزشی برای معلمان آن مدرسه برگزار شود".

وی تصریح کرد: " برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز به این روش به طور قطع یقین از دوره های ضمن خدمت مجازی کارامدی بیشتری خواهد داشت در راستای نیازهای معلمان خواهد بود."

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی بر اجرای جدی و با دقت طرح کارامد در مدارس تاکید کرد و افزود: " این طرح باید در جلسات شورای معاونین آموزش و پرورش نواحی و مناطق شرح داده شود تا نسبت به موضوع و اهداف ان واقف باشند".

حقایی به برخی مشکلات مالی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: " مشکلات مالی وجود دارد ولی این موضوع هرگز سبب نمی شود تا کار کیفیت بخشی در آموزش و پرورش که محور توسعه هر جامعه ای است متوقف شود البته باید نیازهای مادی معلمان را هم شناخت و درصدد رفع ان ها اقدام کرد".

وی بیان کرد: " 20 دقیقه اول هر زنگ درس، وقت طلایی برای آموزش است و معلمان بایستی از این فرصت استفاده کنند و مابقی ساعت بیشتر به امور تربیتی و تعمیق یادگیری اختصاص داده می شود".

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که آموزش و پرورش باید جزو اولویت های هر کشوری باشد، گفت: مدیران مدارس اصلی ترین رکن در آموزش و پرورش هستند که می توانند سبب تقویت و افزایش انگیزه معلمان و توانمند شدن آن ها باشند".

حقایی گفت: " وظیفه ما تربیت شهروند است و نه یاد دادن روش تست زنی به دانش آموزان لذا استفاده از هرگونه کتب کمک آموزشی و آزمون چهار گزینه ای در مدارس ابتدایی دولتی و غیر دولتی ممنوع است و در صورت مشاهده به کمیته تخلفات ارجاع داده می شود".

وی افزود: " در مدارس باید دانش آموزان تیز هوش، کند هوش و متوسط در کنار هم باشند تا بتوان از ظرفیت های موجو د در کلاس برای بهبود وضعیت اموزشی دانش آموزان استفاد ه کرد".

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: " استفاده از کتب کمک اموزشی در ساعات فوق برنامه نیز ممنوع است".

حقایی گفت: " معلمان حق الزحمه ای که در مدارس غیردولتی مشغول خدمت هستند بایستی بر اساس قانون کار به کار گرفته شوند و پرداخت ماهانه 300 هزار تومان حق الزحمه عادلانه نیست تا این معلمان نیز با انگیزه بیشتر برای تربیت آینده سازان کشور تلاش کنند".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار