معاون اقتصادی استاندارخبر داد؛

از روز شنبه بیش از ۴۱ تن گوشت قرمز منجمد در استان قزوین توزیع می‌شود

قزوین (پانا) - حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار خبر داد: از روز شنبه بیش از ۴۱ تن گوشت قرمز منجمد شامل سردست و ران در بازار توزیع می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۵۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
از روز شنبه بیش از ۴۱ تن گوشت قرمز منجمد در استان قزوین توزیع می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین ،حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: از روز شنبه بیش از ۴۱ تن گوشت قرمز منجمد شامل سردست و ران در بازار توزیع می‌شود.

معاون استاندار قیمت هر کیلو سردست را ۲۶ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلو ران را ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

حبیبی با بیان اینکه برای کاهش قیمت گوشت گرم، واردات دام زنده به کشورآزاد شده است گفت: تا ۳ هزار راس دام سبک از کشور رومانی از چند هفته آینده وارد کشتارگاه زیاران و در بازار توزیع می‌شود.

معاون استاندار تاکید کرد: با وجود اینکه گوشت متعلق به کشتارگاه زیاران به صورت کشوری توزیع می شود اما با توجه به قرار داشتن در استان قزوین باید سهم ویژه ای از این کشتارگاه، برای استان در نظر گرفته شود.

وی همچنین گفت: قیمت مرغ در یکی دو روز گذشته ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان کاهش داشته است و پیش بینی می‌شود تا عید قیمت مرغ به ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان برسد.

به گفته حبیبی، نهاده‌های دامی با ارز دولتی وارد می‌شود و با توزیع آن در بین مرغداران مشکل جوجه ریزی حل خواهد شد و قیمت مرغ هم کاهش خواهد یافت.

معاون اقتصادی استاندار اضافه کرد: هزار و ۱۰۰ تن پرتقال و ۸۰۰ تن سیب برای شب عید ذخیره شده است.

حبیبی، قیمت هر کیلو پرتقال را حداکثر سه هزار و ۱۰۰ تومان بیان کرد و گفت: قیمت سیب هنوز اعلام نشده است.

معاون استاندار، با تاکید بر اینکه تامین کالا‌های اساسی و پر مصرف و کنترل قیمت آن‌ها باید در اولویت باشد افزود: دستگاه های مرتبط و عضو ستاد تنظیم بازار، بازار را به خوبی رصد کنند تا با پیش بینی نیازها و تهیه و توزیع اقلام اساسی در سطح شهرستان ها مانع از افزایش قیمت ها شوند.

این مقام مسئول در رابطه با شبکه توزیع اقلام اساسی مثل گوشت گرم، گوشت منجمد، تخم مرغ و ... توسط ستاد تنظیم بازار گفت: این توزیع ها در مواقع لازم باید پراکنش مناسبی در سطح استان داشته باشد و در این خصوص مناطق محروم شهر هم بیش تر مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار