9 هزار و 266 دانش‌آموز مازندران امسال در المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تعداد شرکت کنندگان در المپیاد امسال را 9 هزار و 266 نفر و آغاز آن را از اول بهمن ماه اعلام کرد.

کد مطلب: ۸۸۵۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
9 هزار و 266 دانش‌آموز مازندران امسال در المپیاد ثبت‌نام کرده‌اند

اسفندیار نظری نشست هم‌اندیشی تجربه‌اندوزی آموزش و پرورش مازندران و گلستان که بعدازظهر امروز در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری با حضور برخی از مدیران اداره‌های آموزش و پرورش گلستان و مازندران برگزار شد، رتبه کشوری استان در کنکور سال 97 را سوم اعلام کرد و گفت: «در رشته تجربی رتبه دوم، رشته ریاضی رتبه سوم، انسانی رتبه سوم، هنر رتبه پنجم و در رشته ریاضی رتبه هفتم را داشتیم.»

او تعداد شرکت کنندگان در کنکور امسال را 40 هزار و 57 نفر اعلام کرد که 19 هزار و 432 نفر قبول شدند و مازندران با 41/4 درصد بعد از استان سمنان و یزد هرکدام با 41/6 و 41/10 درصد قبولی قرار دارد.

نظری تعداد رتبه‌های زیر 10 کنکور امسال در مازندران را سه نفر، زیر 100 را 45 نفر و زیر 1000 را 247 نفر اعلام کرد.

طبق آماری که نظری ارائه داد، 10 هزار و 159 دانش‌آموز در سال گذشته در المپیاد شرکت کردند که 492 نفر در مرحله دوم پذیرفته شدند و همچنین در سال تحصیلی گذشته 50 درصد دانش‌آموزانی که در المپیاد ریاضی حضور داشته‌اند، از استان مازندران بوده‌اند.

او تعداد شرکت کنندگان در المپیاد امسال را 9 هزار و 266 نفر اعلام کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش مازندران با بیان اینکه در استان 32 پژوهش‌سرا، 5 آزمایشگاه نانو و یک آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای فعالی است، گفت: «این آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای در شهرستان نکا فعال است و دومین آزمایشگاه پلاسمای هسته‌ای در خاورمیانه است.»

نظری با بیان اینکه هدایت تحصیلی در سال تحصیلی گذشته با افزایش یک درصدی مواجه بوده است، گفت: «41.5 درصد دانش‌آموزان به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش، 58.5 درصد به شاخه نظری و 18 درصد به شاخه ریاضی هدایت شدند که البته افق ما در این شاخه 25 درصد بود و امیدواریم تا پایان برنامه ششم به مرز 50 درصد برسیم.»

او بیشترین چالش موجود در هدایت تحصیلی را مربوط به شهرهای ساری، قائمشهر، بابل و آمل برشمرد و شهرستان تنکابن را دارای بهترین عملکرد در کنکور اعلام کرد.

نظری با اشاره به شعار پروژه مهر امسال با عنوان «کیفیت‌بخش، توانمندسازی و مدرسه کارآفرین» آن را با توجه به استقرار کامل پایه دوازدهم دانست.

او به اجرای برنامه تعالی در مدارس استان اشاره کرد و از مشارکت 95 مدرسه ابتدایی در این طرح خبر داد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران یکی از دلایل موفقیت در زمینه آموزش دانش‌آموزان در امتحانات نهایی و کنکور را ایجاد قرائت‌خانه در مدارس استان برای مطالعات گروهی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار