در نشست مجمع عمومی ورزش دانش‌آموزی؛

حمیدی: ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه استعدادیابی را پایه‌ریزی کرده است

تهران (پانا) - مجمع عمومی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی بعدازظهر امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
حمیدی: ورزش دانش‌آموزی نظام یکپارچه استعدادیابی را پایه‌ریزی کرده است

در این نشست مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: «اما مفتخریم که ورزش دانش‌آموزی نظام استعدادیابی و غربالگری متقن و یکپارچه را پی‌ریزی کرده است. امروزه در حوزه المپیاد دانش‌آموزی هر سال ۴ و نیم میلیون دانش‌آموز غربالگری می‌شوند.»

حمیدی افزود: «امروز مدیران مدارس مدعی ورزش شده‌اند و از راه‌اندازی فعالیت‌های ورزشی حمایت می‌کنند. فدراسیون در پنج سال گذشته خوشبختانه به یک استقلال خوب رسید و صاحب مجمع و هیات و ... شد و امروز در ۷۲۰ منطقه آموزش و پرورش معلمان داوطلبان هیات ورزش دانش‌آموزی را هدایت می‌کنند.»

معاون تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: «وزارت آموزش و پرورش آمادگی دارد که تمام این ظرفیت را در جهت پیشبرد نظام استعدادیابی ورزش کشور به پیش ببرد. ورزش دانش‌آموزی اکنون در مسیر درستی قرار گرفته است و به عنوان یک وظیفه ملی آمادگی داریم تا به ورزش ملی کمک کنیم و هیچ استعدادی در کشور مغفول نماند.»

ریل‌گذاری صحیحی در ورزش همگانی و قهرمانی آموزش‌و‌پرورش شکل گرفته است

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این نشست گفت: «خوشحالیم که ورزش در آموزش و پرورش از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است و در جهت توفیق ورزش کشور گام‌های مهمی برداشته است. اگر به دنبال این هستیم که ورزش به جایی برسد این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه وضعیت مطلوبی در ورزش و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش داشته باشیم. اولویت ورزش در آموزش و پرورش بر هیچ کس پوشیده نیست. ما در وزارت ورزش و جوانان هم با عنایت به این مساله خوشبختانه همراهی خوبی را سعی کرده‌ایم با حوزه ورزش در آموزش و پرورش داشته باشیم.»

عبدالحمید احمدی ادامه داد: «اولین تفاهم‌نامه‌ای هم که در دولت تدبیر و امید بین وزارت ورزش و وزارت آموزش و پرورش امضا شد در حوزه ورزش دانش‌آموزی بود تا توفیق بیشتری در این حوزه در ورزش کشور داشته باشیم. در پنج سال گذشته نظام یکپارچه استعدادیابی شکل گرفته است که امیدوارم با ریل‌گذاری صحیح ورزش همگانی و قهرمانی ورزش آموزش و پرورش توفیق بیشتری پیدا کند.»

او افزود: «در حوزه ورزش قهرمانی کارنامه ورزش دانش‌آموزی قابل تقدیر است، خوشبختانه این رویکرد در وزارت ورزش هم در حوزه استعدادیابی وجود داشته است و دنبال شده است و این حرکت استعدادیابی را در سال ۹۷ به خوبی پیش برده‌ایم به طوری که ۱۸ هزار دانش‌آموز را در ۷۸ رشته ورزشی در المپیاد اخیری که برگزار کردیم شزکت دادیم و ۲۵۰۰ استعداد را شناسایی کرده‌ایم و برای هر کدام در فدراسیون‌ها پرونده‌ای تشکیل شده تا بتوانیم برای المپیک ۲۰۲۰ و مسابقات آسیایی ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی خاصی داشته باشیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.»

وزارت آموزش‌وپرورش باعث سربلندی کشور در مسابقات ورزشی شده‌ است

در ادامه این نشست دبیرکل کمیته ملی المپیک هم گفت: «ما یک جهش باورنکردنی در وررزش جوانان داشته‌ایم و این هم به خاطر تلاش مدیران ورزش دانش‌آموزی در وزارت آموزش و پرورش است.»

شاهرخ شهنازی ادامه داد: «ما اکنون در مقام هفتم جهان در ورزش جوانان هستیم و این نشان از تلاش و مدیریت شما در ورزش دانش‌آموزان است. امیدوارم با تلاشی که انجام می‌شود بتوانیم به توفیقات بیشتری دست پیدا کنیم. بدون تلاش دوستان در آموزش و پرورش به جایی نمی‌رسیم.»

شهنازی از وزیر آموزش و پرورش و مسئولان ورزش دانش‌آموزی در این وزارت‌خانه تشکر کرد و گفت: «شما طوری عمل کرده‌اید که ما در مسابقات المپیک و بازی‌های مختلف سربلند باشیم و از شما ممنونیم.»

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: «من اعتراف می‌کنم که ما باید خیلی نزدیک‌تر با وزارت آموزش و پرورش در حوزه ورزش قهرمانی پیش برویم.»

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی نیز در این مجمع عمومی گفت: «تمام اهداف و رویکرد فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را از سند تحول بنیادین گرفته‌ایم و به دنبال تربیت‌بدنی تربیتی هستیم. باید فدراسیون به یک مرجع مهم در حوزه ورزش کشور تبدیل شود و برای رسیدن به این هدف اصلی تلاش همه‌جانبه را شروع کرده‌ایم.»

برنامه‌ریزی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی برای اعزام کاروان‌های ورزشی به مسابقات یونیورسیاد 2020چین

حسین بابویی افزایش مشارکت دانش‌آموزی، توانمندسازی نیروی انسانی، کشف استعدادها و توسعه مشارکت‌های مردمی را از مهمترین برنامه‌های فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اعلام کرد و گفت: «آن چیزی که امروز در دستور کار قرار دارد این است که بازی‌های بومی و محلی را مورد توجه بیشتر قرار دهیم و به همین دلیل مسابقات رشته‌های کبدی و لنگ در دهه فجر برگزار می‌شود. در بحث توانمندسازی بر روی نیروی انسانی متمرکز هستیم، این نیرو فقط شامل نیروهای معلم تربیت‌بدنی نیست بلکه تمرکز بر روی مدیران، آموزگاران پایه و ... هم در دستور کار است.»

او افزود: «در استعدادیابی هم براساس سند تحول چشم‌انداز خود را به سمت تبدیل‌شدن یه یک فدراسیون که مرجع استعدایابی شود برده‌ایم. فدراسیون باید بتواند اژ ظرفیت‌های جدید استفاده کند. انجمن اولیا و مربیان، گسترش فناوری اطلاعات و ... این ظرفیت‌ها باید فعال شوند. برای اولین بار است که از اول تا پایان مسابقات از ثبت‌نام تا آخر مسابقات همگی به صوزن آنلاین و از طریق سامانه انجام می‌شود.»

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی خبر داد: «ما المپیادی به اسم المپیاد دانش‌آموزان ژیمناسیاد داریم که همه کشورها به آن توجه زیادی دارند و قرار است سال ۲۰۲۰ در چین برگزار شود، ما برای اولین بار داریم به این المپیاد توجه می‌کنیم که اگر بتوانیم در این حوزه ورزش دانش‌آموزی را فعال کنیم و کاروان خوبی را اعزام کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار