معاون وزیر آموزش و پرورش: معاونت تربیت بدنی با معاونت پرورشی ادغام نخواهد شد

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش از منتفی شدن طرح ادغام معاونت تربیت بدنی با معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: معاونت تربیت بدنی با معاونت پرورشی ادغام نخواهد شد

مهرزاد حمیدی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش در نشست بازخوانی دستاوردهای چهل ساله انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: «هر آنچه در حوزه ورزش دانش‌آموزی اتفاق افتاده است، بهره‌برداری از کمک‌ها و فعالیت‌های دوستان و مدیران ادوار مختلف بوده است. تعداد سالن‌های ورزشی در ۱۵۰ سال گذشته به ۱۵۰ مورد نمی‌رسید اما اکنون و فقط بعد از انقلاب به بیش از ۳ هزار مورد رسیده است. تعداد معلمان تربیت‌بدنی ما تقریبا ۶۰ برابر شده است، تعداد معلم تربیت‌بدنی متخصص ما در ابتدای انقلاب به ۵۰۰ نفر نمی‌رسید و امروز دکتری تخصصی تربیت‌بدنی معلمان تربیت‌بدنی هستند و معلم دیپلمه نداریم.»

حمیدی گفت: «ما ۳۵۰ میلیارد اعتبار داریم و دارای ردیف اختصاصی هستیم و ۱۰۰ میلیارد را هم در دست سازمان نوسازی برای فعالیت‌های عمرانی داریم.»

او افزود: «امروز معاونان پرورشی به معاون پرورشی و تربیت‌بدنی تبدیل شده‌اند. امروزه برنامه و فوق‌برنامه را با هم ادغام کردیم و فعالیت‌ها را مدرسه‌محور کرده‌‌ایم مانند المپیاد درون‌مدرسه‌ای، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و... که سند تحول بنیادین به ما دیکته کرده است. بسیاری از اینها به خاطر زمینه‌سازی‌های مدیران سابق بوده است.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «امروز ورزش دانش‌‌آموزی بیش از چهل سال پیشرفت کرده است، امروز ۷۲۰ رییس آموزش و پرورش مناطق و معاونان و مدیران کل مناطق گرایش به ورزش پیدا کرده‌اند‌. اگر عملکرد ادوار نبود امروز که ریاست‌جمهوری گفته همه وزارت‌خانه‌ها باید یک معاونت را کم کنند، معاونت تربیت‌بدنی آموزش و پرورش حفظ نمی‌شد اما روز گذشته وزیر محترم به بنده گفتند که معاونت تربیت‌بدنی حفظ شد و شش معاونت در وزات آموزش و پرورش وجود دارد.»

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: «در پنج سال گذشته برنامه درسی متوسطه دوم ارزیابی شد و ساعات درس تربیت‌بدنی بازخوانی و افزایش پیدا کرد. خوشبختانه با منابع تجهیز‌شده در زیرنظام‌های سند تحول فعال برخورد کردیم. دو سال است که دوباره لباس معلمان را تامین می‌کنیم و جایگاه معلم امروز از نظر اعتبار و ارزش افزایش پیدا کرده است. در سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان فقط تجیهزات به مدارس ارسال شده است. سه سال است که معاونت در بین معاونان وزارت آموزش و پرورش در جشنواره شهید جایی و دو سال است در حوزه پژوهش در هفته پژوهش اول می‌شود و اگر توانستیم حرفی بزنیم به دلیل زیرساخت‌هایی بوده که این عزیزان ادورار فراهم کرده‌اند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار