معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: همه باید در ریشه کنی بی سوادی مشارکت کنند

بیرجند(پانا) ـ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: آموزش بیسوادی یک معضل اجتماعی است ، که برای حل وریشه کنی بیسوادی همه آحاد جامعه باید مشارکت کنند.

کد مطلب: ۸۸۴۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
معاون سواد آموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی: همه باید در ریشه کنی بی سوادی مشارکت کنند

مهدی مرتضوی از بی سوادان به عنوان افراد آسیب پذیر جامعه یاد کرد و ادامه داد: بسیارند کسانی که با سؤ استفاده از افراد بیسواد ، سرشان کلاه می گذارند و پای بیسوادن را به محاکم قضایی باز می کنند .

او معضل بی سوادی را مشکل تمام جامعه دانست و تصریح کرد: بسیاری از افراد بیسواد بدون آگاهی داشتن از قوانین با تحریک افراد سود جو دست به اعمالی زده و گام در مسیری می گذارند که علاوه بر داشتن تبعات قضایی، باعث گرفتار آمدن آنها در بندمی شود.

اوبی سوادی را سر منشأ بسیاری از مشاجرات ، درگیری ها ی اجتماعی ، نا هنجاری ها و طلاق ها برشمرد و اضافه کرد: بیسوادی همانند یک علف هرز است که باید آن را ریشه کن کرد و به جای آن درخت تنومند دانایی و دانش را نشاند و بارور ساخت .

 مرتضوی از فقر به عنوان یکی دیگر از آسیب های بی سوادی یاد کرد و ابراز داشت: فرد بیسواد قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را ندارد ، تدبیر و برنامه ریزی ندارد ، قدرت ریسک پذیری ندارد ، اعتماد به نفس لازم برای اینکه خود یک کار آفرین باشد را ندارد علم و سواد و آگاهی موجب کاهش زمینه های تخلف در جامعه می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار