فرماندارتفت: باید به توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در روستاهای شهرستان توجه ویژه شود

تفت (پانا) - فرماندار شهرستان تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت ضمن سپاس از عملکرد مطلوب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: وقتی اداره‌ای در شهرستان وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد این نشان‌دهنده تعامل و همکاری متقابل ارگان‌ها وادارات شهرستان است و جایگاه کنونی کتابخانه‌های عمومی، نه‌تنها نشانگر تلاش و سعی کارکنان آن اداره است، بلکه نمودی از همکاری اعضای انجمن و سایر ارگان‌ها است.

کد مطلب: ۸۸۴۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فرماندارتفت: باید به توسعه فضای فیزیکی کتابخانه‌ها در روستاهای شهرستان توجه ویژه شود

"محمد محامدی"فرماندار شهرستان تفت: باید با توسعه فیزیکی، از فضای کتابخانه‌ها برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی روستائیان استفاده نماییم.
محامدی اظهار داشت: باید تعامل میان ادارات ادامه داشته باشد و این اصل را به بخش‌ها و روستاهای شهرستان نیز تعمیم دهیم تا هم درزمینه فرهنگ کتاب‌خوانی و هم در دیگر زمینه‌ها بتوانیم شهرستان را در استان و حتی در سطح کشور مطرح کنیم.
وی تأکید کرد: بخشداران باید نگاه ویژه‌ای به کتابخانه‌ها داشته باشند و با توجه به اینکه در روستاها فضای آموزشی و فرهنگی کافی وجود ندارد باید با توسعه فیزیکی فضای کتابخانه‌ها، مکان مناسبی برای پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی روستائیان ایجاد نماییم.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت بیان داشت: با حضور در روستاها و بازدید از کتابخانه‌های روستایی از جایگاه این مکان‌های فرهنگی و نشاط و تعاملی که میان اهالی روستاهای این شهرستان ایجاد کرده است آگاه شدیم و خواستار توجه بیشتر دهیاران و نهاد عمومی کتابخانه‌ها به کتابخانه‌های روستایی برای رفع موانع و مشکلات آن‌ها هستیم.
در ابتدای جلسه "هادی قاسمی" رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به ارائه گزارشی از مصوبات جلسه قبل انجمن و فعالیت‌های انجام‌شده توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان پرداخت و برنامه‌های این اداره در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را برای اعضا تشریح کرد.
در ادامه جلسه، اعضا به بحث و گفتگو در مورد دستور جلسه پرداختند و برای مسائل مطرح‌شده در جلسه مصوباتی چون توسعه کتابخانه علی بن ابیطالب گاریزات، احداث ساختمان جدید کتابخانه کوثر نصرآباد، معرفی کتاب‌هایی که چهل سال انقلاب اسلامی را به تصویر کشیده است با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تصویب اعضاء رسید.
گفتنی است در این جلسه از اعضا به‌پاس همکاری و حضور در جلسات و همچنین از روسای اداراتی که در برگزاری هشتمین دوره مسابقات کتاب‌خوانی جشنواره رضوی با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همکاری سازنده‌ای داشتند با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار