خوشگذرانی قاتل با پول های سرقتی

تهران (پانا) - سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، از دستگیری عامل جنایت بلوار پروین در منطقه شرق تهران خبر داد که حدود یک ماه پیش به قصدسرقت اقدام به ارتکاب جنایت کره بود .

کد مطلب: ۸۸۴۹۱۸
لینک کوتاه کپی شد
خوشگذرانی قاتل با پول های سرقتی

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، در توضیح این خبر به پانا گفت : در 21 دی ماه کشف جسد متعلق به خانمی 50 ساله در محل سکونتش به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد .

با حضور مأمورین در محل و تأیید خبر اولیه ، موضوع به اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد . در همان اقدامات اولیه ی صورت گرفته در محل جنایت مشخص شد که مقتوله به علت اصابت گلوله به پیشانی به قتل رسیده است ؛ طبق اظهارات دختر مقتوله که پس از مراجعت به محل سکونت مادرش با جسد وی روبرو شده بود ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتوله دارای مقدار قابل توجهی پول و طلاجات بوده که تماما سرقت شده است . دختر مقتوله در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : از روز گذشته چندین نوبت با تلفن منزل و گوشی تلفن همراه مادرم تماس گرفتم اما او پاسخگوی تماس های من نبود تا اینکه تصمیم گرفتم تا به منزل مادرم رفته و از سلامت وی اطمینان پیدا کنم اما زمانیکه وارد خانه شدم با جسد مادرم روبرو شدم که روی زمین افتاده بود .

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه ی تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که از حدود یک ماه پیش و پس از انجام یک عمل جراحی بر روی مقتوله و به پیشنهاد اعضای خانواده اش ، امور مربوط به نظافت منزل توسط یک کارگر خدماتی انجام می شد ؛ در تحقیقات از دختر مقتوله مشخص شد که آخرین بار قرار بوده تا این شخص یک روز قبل از کشف جسد و به قصد انجام نظافت منزل به محل سکونت مقتوله مراجعه نماید که پس از آن دیگر اطلاعی از وی وجود نداشت .

کارآگاهان با شناسایی این کارگر خدماتی به نام امید . م ( 20 ساله ) اطلاع پیدا کردند که او همزمان با وقوع جنایت از کشور خارج و به کشور ترکیه رفته است . در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که امید . م پس از گذشت نزدیک به 15 روز مجددا به ایران مراجعت کرده است که بلافاصله اقدامات پلیسی جهت شناسایی مخفیگاه وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

سرانجام با شناسایی مخفیگاه امید . م در منطقه میدان رهبر در شرق تهران ، کارآگاهان اداره دهم در ساعت 14:00 روز گذشته موفق به دستگیری وی شدند و در همان بازرسی اولیه از مخفیگاه متهم ، یک قبضه اسلحه کمری مورد استفاده در جنایت نیز کشف شد .

امید . م در همان تحقیقات اولیه صراحتا به ارتکاب جنایت با انگیره سرقت اعتراف کرد و به کارآگاهان گفت : چند ماه پیش بود که در فضای مجازی اقدام به انتشار آگهی جهت کار در منزل کرده بودم که مقتوله با من تماس گرفت ؛ زمانیکه برای اولین بار به منزل مقتوله رفته بودم ، متوجه شدم که او به تنهایی زندگی می کند و هر از گاهی دخترش به او سرکشی می کند . هر هفته یک بار به منزل مقتوله می رفتم و امور مربوط به نظافت خانه را انجام می دادم و در همین مدت متوجه شدم که وی مقدار قابل توجهی طلاجات دارد . با اطلاع دقیق از وضعیت زندگی مقتوله ، تصمیم به سرقت گرفتم ؛ به یکی از دوستانم در غرب کشور تماس گرفته و او برای من یک [ قبضه ] سلاح کمری خریداری کرد ؛ پس از رسیدن اسلحه به دستم ، منتظر ماندم تا مقتوله همچون روال همیشگی با من تماس گرفته تا برای نظافت به خانه اش بروم تا اینکه تماس گرفت و در 20دی من برای نطافت به خانه مقتوله رفتم . زمانیکه وارد خانه شدم ، اطمینان پیدا کردم که او تنهاست و کس دیگری در خانه نیست ؛ زمانیکه مقتوله به داخل اتاقش رفته بود ، به سراغش رفتم و گلوله ای به سر وی شلیک کردم . با اطلاع از محل نگهداری پول و طلاجات ، اقدام به سرقت تمامی پول و طلاجات کرده و از خانه خارج شدم ؛ با فروش طلاجات ، در مجموع نزدیک به 70 میلیون تومان پول به دست آورده بودم ؛ تصمیم گرفتم تا از ایران خارج شده و به ترکیه بروم و همین کار را هم کردم اما پس از چندین روز خوشگذرانی و پایان پول مجبور شدم تا به تهران بازگردم که پس از گذشت چند روز دستگیر شدم .

سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار