15 درصد جمعیت عشایری آذربایجان غربی در ارومیه ساکن هستند

ارومیه(پانا)- به گفته مدیر امور عشایر ارومیه 2 هزار و 410 خانوار عشایری در این شهرستان زندگی می کنند که شامل 15 درصد جمعیت عشایری آذربایجان غربی می شود.

کد مطلب: ۸۸۴۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد
15  درصد جمعیت عشایری آذربایجان غربی در ارومیه ساکن هستند

غلامعلی عظیم زاده افزود: عشایر شهرستان ارومیه با جمعیت 16 هزار و 734 نفری در 29 روستای مختص عشایر ساکن هستند.


وی با اشاره به اینکه یک میلیون و 28 هزار راس دام کوچک و بزرگ در اختیار عشایر شهرستان ارومیه است، ادامه داد: 327 هزار هکتار از مراتع ییلاقی شهرستان ارومیه تحت پوشش عشایر ساکن این شهرستان است.


وی بیان کرد: ظرفیت مراتع برای 487 هزار و 843 راس دام است و برای باقی دام های موجود در شهرستان ارومیه باید از روش پروار بندی صنعتی و نیمه صنعتی استفاده کرد.


مدیر امور عشایر ارومیه گفت: در روش پرواربندی دام بدون نیاز به خروج از محل نگهداری خود از علوفه کشت شده خود کشاورز مصرف می کند.


عظیم زاده اعلام کرد: جلوگیری از تخریب مراتع و بروز سیلاب و افزایش کیفیت محصلات تولیدی دام از فواید روش پرواربندی صنعتی و نیمه صنعتی است.


وی اضافه کرد: عشایر شهرستان ارومیه از نظر تعداد خانوار و جمعیت رتبه سوم استانی را بعد از شهرستان های ماکو و خوی دارا می باشد.


وی گفت: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت های لازم از این قشر صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار