قائم مقام وزیر علوم تاکید کرد

پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای دانشگاه شهید باهنر کرمان بر سیاست کلان وزارت علوم، مبنی بر پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۹۷
لینک کوتاه کپی شد
پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، عبدالرضا باقری با بیان اینکه آموزش عالی کشور مفتخر به دستاوردهای فراوانی است، اظهار داشت: در این ۴۰ سال در بخش آموزش عالی کشورتوفیقات زیادی داشتیم که امروزه می‌توانیم به آنها افتخار کنیم، زیرا بخشی از آن در اسناد ملی است و دانشگاه‌ها همه افراد با تخصص مورد نیاز جامعه را با کیفیت قابل قبول، تامین می‌کنند.

وی افزود: اکنون جایگاه علمی مناسبی در عرصه‌های بین المللی داریم و استادان دانشگاه های ما در حوزه‌های بین‌المللی در انتشار مقالات و فناوری‌های جدید خوش درخشیدند.

باقری تصریح کرد: جایگاهی که دانشگاه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی کسب کردند همگی نشان دهنده این است که علیرغم کاستی‌ها، تلاش‌های همکاران ما به بار نشسته و با همیاری استادان دانشگاه ها می‌توانیم مشکلات کشور را حل کنیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به اقتضای نیازهای روزجامعه، دانشجو را با رشته متناسب جامعه تربیت کند، گفت: یکی از مشکلات بزرگ آموزش عالی، کنترل کمّی مراکز آموزش عالی است، پس لازم است تا جایی که مقدور است به ساماندهی کمیت‌ها در آموزش عالی بپردازیم.

قائم مقام وزیر علوم افزود: سیاستی که اکنون در حوزه کلان آموزش عالی کشور دنبال می‌شود، پرهیز از توسعه کمی، ارتقای کیفی آموزش عالی و کنترل ارتقای کیفی در جذب اعضای هیأت علمی است.

باقری در ادامه گفت: با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از مهارت لازم برای ایجاد کسب و کار برخوردار نیستند، در راستای حل این معضل، یکی از برنامه‌های جدی در مقطع کارشناسی این است که دروس عملی برگزار کنیم و فارغ التحصیلان دانشگاهی مهارت های شخصی، اجتماعی و همچنین مهارت‌های فنی رشته مربوطه را کسب کنند.

باقری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه پژوهش و فناوری، به سمتی پیش بروند که بتوانند نیازهای جامعه را پاسخگو باشند، گفت: آن مفهومی که امروز تحت عنوان دانشگاه‌های جامعه محورمطرح است، انجام پروژه‌های بزرگ صنعتی و حجم قراردادهای صنعتی است که نمونه های این کار در نمایشگاه پژوهش و فناوری سال ۹۷ هم مبادله شد.

در این نشست، مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را با قائم مقام وزیر علوم در میان گذاشتند.

باقری در ادامه برنامه های سفر به کرمان با دکتر فدایی، استاندار کرمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که با حضوراعضای هیات رئیسه دانشگاه شهید باهنرکرمان صورت گرفت، درخصوص پژوهش تقاضا محور، مهارت آموزی دانشجویان، ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و دستگاه‌های اجرایی بحث و تبادل نظر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار