دستگیری ۱۹۳ مجرم با جرائم مختلف

تهران (پانا) - سردار حسین رحیمی در ششمین مرحله طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای از دستگیری ۴۶ باند خلافکار خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگیری ۱۹۳ مجرم با جرائم مختلف

به گزارش سایت پلیس، سردار حسین رحیمی در ششمین مرحله طرح مبارزه با سارقان حرفه‌ای گفت: ششمین مرحله طرح مباره با سارقان حرفه‌ای و باندی، محکومین فراری توسط نیروهای پلیس آگاهی و نیروهای ۱۱ گانه پلیس آگاهی در سراسر تهران بزرگ اجرا شد.

وی ادامه داد: در این طرح در مجموع ۱۹۳ مجرم با جرائم مختلف در قالب ۴۶ باند دستگیر شدند ۶۲ نفر از این افراد که شامل ۲۳ درصد می‌شود مرتکب سرقت‌هایی مانند سرقت به عنف، زورگیری، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی شده‌اند که تاکنون به ۶۸۰ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند این ۶۲ نفر در قالب ۱۷ باند شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری سارقان منازل در این طرح گفت: در این طرح ۳۴ نفر در قالب ۱۰ باند سرقت منازل شناسایی و دستگیر شدند که تا این لحظه به ۱۷۵ فقره اعتراف کرده اند. همچنین ۶۹ سارق خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو که در قالب ۱۶ باند فعالیت می‌کردند شناسایی و دستگیر و تاکنون به ۱۳۴۰ فقره سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم داخلی خودرو اعتراف کرده‌اند.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: تا این لحظه در مجموع سارقان دستگیر شده در این طرح به ۲۲۷۵فقره سرقت اعتراف کرده‌اند و از مجموع سارقان دستگیر شده در این طرح ۱۲۶ سارق یعنی ۶۴ درصد آنها دارای سوابق قبلی انواع جرائم هستند.

سردار رحیمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به کشف انواع محموله‌های قاچاق گفت: در این مرحله چندین محموله کالای قاچاق به ارزش ریالی ۵ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است و در این رابطه نیز ۲۷ قاچاقچی عمده کالا شناسایی و دستگیر شده‌اند که از آنها ۱۵ هزار سب پوشاک، ۶۵۰ رول پارچه و ... کشف و ضبط شده است.

وی در خصوص مبارزه با مواد محترقه گفت: پلیس از همین اکنون مبارزه با خرید و فروش مواد محترقه را آغاز کرده است و تیم‌های مختلفی در پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی در این زمینه فعالیت می‌کنند تاکنون نیز ۱۵ انبار مواد محترقه غیرمجاز کشف و ضبط شده و ۱۵ تن مواد از این انبارها شناسایی و ۱۵ تن انواع مواد محترقه غیرمجاز کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به شناسایی باندهای گوشی‌قاپ گفت: مراحل مختلف مبارزه با گوشی‌قاپی در سطح محله، منطقه و تهران بزرگ توسط کلانتری‌ها سرکلانتری‌ها و پلیس پیشگیری و پلیس آگاهی در حال انجام است و باند مهم گوشی قاپی که در مجموع ۴۶۰ دستگاه انواع گوشی ربوده شده کشف شده‌اند. و باید بگویم که گوشی قاپی تقریبا مهار شده است.

سردار رحیمی درباره شناسایی پاتوق سارقان گفت: همچنین مکان‌های تجمع سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار دارد و تاکنون ۳۱ باب قهوه‌خانه که به پاتوقی برای تجمع سارقان تبدیل شده بود مورد هجوم پلیس قرار گرفته و ۲۱ سارق از این قهوه‌خانه‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند که هفت نفراز آنها دارای انواع سوابق سرقت و دزدی بوده‌اند.

وی درباره کشف سرقت ۷۰ میلیاردی از یک منزل مسکونی گفت: همه سرقت‌ها برای ما مهم است اما نسبت به سرقت‌های به عنف و سرقت‌های بزرگ پلیس اهتمام ویژه‌‌تری دارد و مبارزه بی‌امان با آنها ادامه خواهد داشت.

وی درباره مبارزه با دلارفروشان و دلالان ارزی نیز گفت: مبارزه بی‌امان پلیس با دلالان ارزی همچنان ادامه دارد و پلیس در مابین دو طرح بزرگ مبارزه با دلالان ارزی، شش مرحله طرح‌های دیگر نیز انجام اداده که ۷۰ نفر دستگیر شده‌اند. همانطور که گفتم هر گونه خرید و فروش ارز در خیابان، ممنوع است و پلیس با فروشندگان ارز در خیابان برخورد می‌کند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به آخرین مرحلهاجرای مبارزه با دلالان ارزی گفت: این مرحله چند روز پیش اجرا شده و ۱۲ نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شده‌اند البته بسیاری از افرادی که در این طرح دستگیر شده‌اند ادعا می‌کنند که برای فروش مبلغ اندکی ارز به همراه داشته و برای فروش مراجعه کرده‌اند ما به همه افرادی که برای فروش ارز نیز به محل‌های میدان منوچهری و سبزه‌میدان مراجعه می‌کنند توصیه می‌کنیم حتما به مراکز قانونی و مجاز مراجعه کنند.

وی درباره دستگیری سارقی که اقدام به آزار و اذیت کودکان کرده بود گفت: قطعا بحث همکاری مردم در این موضوع بسیار برای ما اهمیت داشت زمانی که ما این پرونده را آغاز کردیم سه الی چهار نفر شکایت کرده بودند اما پس از دستگیری و اعلام دستگیری این فرد در رسانه‌ها تاکنون بیش از ۲۰ فقره در رابطه با این پرونده شکایت شده است. ما از مردم می‌خواهیم که در صورت بروز چنین حوادثی فورا به پلیس مراجعه کنند تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار