سرما و باران برای آخر هفته دشت کاشان

کاشان (پانا) - رییس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت: سامانه بارشی که فعالیت آن از مناطق غربی و جنوبی استان آغاز می شود در روزهای پایانی هفته جاری به تدریج به مناطق مرکزی و شرقی کشیده خواهد شد

کد مطلب: ۸۸۴۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
سرما و باران برای آخر هفته دشت کاشان

عباس ارغوانی در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موج ناپایداری از بعدازظهر چهارشنبه بر آسمان دشت کاشان است که بر این اساس افزایش ابر و بارش باران پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در تحلیل نقشه های هواشناسی، روز چهارشنبه بیشترین و کمترین درجه دما به ترتیب 12 و صفر پیش بینی می شود که در شمال دشت کاشان هوای ابری با بارش پراکنده و در بخشهای قمصر، نیاسر و برزک بارش برف قابل انتظار است.

وی تصریح کرد: بنا به نقشه های هواشناسی، پدیده غالب روزهای پنج‌شنبه و جمعه دشت صاف تا کمی‌ابری همراه با کاهش‌محسوس‌دما پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کم سابقه بودن خشکسالی سال آبی گذشته تاکید کرد: با وجود بارش‌های مطلوب، عواملی همچون زمین بدون رطوبت، جذب بارش‌ها به زمین و تبدیل نشدن آن به روان آب و سردی هوا موجب کم تأثیر شدن بارندگی‌ها بر منابع آب شده است.

ارغوانی گفت: با توجه به ناچیز شدن منابع آب، افزایش بارندگی‌ها در برهه‌ای از زمان به معنای تمام شدن دوران خشکسالی و تقویت منابع آبی نیست، بنابراین رعایت تمام الگوهای کاهش مصرف آب در تمام فصول سال ضرورت دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار