مدیر کل زندان‌های استان خراسان جنوبی: تحصیل 123زندانی در مرکز یاد دهی و یادگیری شهید مطهری

بیرجند(پانا) - مدیر کل زندان‌های استان خراسان جنوبی بااعلام این خبرافزود: با راه اندازی مرکز یاددهی ویادگیری شهید مطهری در زندان مرکزی بیرجند هم اکنون ۱۲۳ نفر سواد آموز در دوره های انتقال وتحکیم از نعمت سواد بهرمند شدند.

کد مطلب: ۸۸۴۸۷۱
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل زندان‌های استان خراسان جنوبی: تحصیل 123زندانی در مرکز یاد دهی و یادگیری شهید مطهری

علی هاشمی ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از فعالیت‌های سواد آموزی در زندان بیرجند اظهار کرد: مهم ترین دغدغه مسئولین سواد آموزی ومتولیان تعلیم و تربیت در زندانهای استان بر این است تا امکان تحصیل برای همه زندانیان بازمانده از تحصیل ،فراهم شود.

وی بر تلاش همه جانبه و تعامل سازنده با مجموعه آموزش و پرورش استان تأکید کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم با همکاری آموزش و پرورش فعالیتهای آموزشی را بیش از پیش توسعه دهیم چرا که آموزش زندانیان تاثیر مستقیمی بر عدم تکرار جرم و بازگشت به زندان دارد.

مدیر کل زندانها خراسان جنوبی" افزود: یکی از علل ورود به زندان نداشتن آگاهی ناشی از بی سوادی و کم سوادی است که موجب عدم آشنایی با قوانین و در نهایت منجر به وقوع جرم و ورود به زندان می شود.

عضو شورای قضائی استان با اشاره به راه اندازی دبیرستان بزرگسالان دانش وهنرستان کارودانش ، اضافه کرد: هم اکنون ۱۳۳ نفر از افراد بزرگسال بازمانده از تحصیل در این مدارس مشغول به ادامه تحصیل هستند.

علی پور مدیر زندان بیرجند نیز گفت : جهل و بی سوادی لکه ننگی بر چهره جامعه بود که امام عظیم الشان برای زدون آن امر نمودند، ایران را مدرسه کنیم .

وی ادامه داد: این بدان معنی است که در جامعه شرایطی فراهم کنیم که سواد آموزی برای همه مهیا شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار