مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی:

روزانه بیش از 2000 کتاب از کتابخانه های آذربایجان غربی به امانت گرفته می شود

ارومیه (پانا)- مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از عضویت بیش از 59 هزار نفر در کتابخانه های استان خبرداد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
روزانه بیش از 2000 کتاب از کتابخانه های آذربایجان غربی به امانت گرفته می شود

علی فیروز اظهار کرد: تعداد ۵۹ هزارو ۵۶۳ نفر تا ابان ۹۷ عضو کتابخانه های عمومی استان هستند که این امار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش یا فته است .

وی از وجود ۷۱ باب کتابخانه در سطح استان خبر داد و گفت: توسعه کتابخانه های استان در افزایش دسترسی مردم به کتاب و به تبع ان افزایش سطح مطالعه تاثیر دارد.

فیروزبا بیان اینکه نیازمند احداث کتابخانه در برخی از شهرهای استان هستیم گفت: شهرستانهای سردشت، خوی، مهاباد، شاهین دژ، سیلوانا (ارومیه)، پلدشت، اشنویه، سرو (ارومیه)، نوشین شهر (ارومیه)و شوط نیازمند احداث کتابخانه هستند.

وی از پروژه‌ی در حال ساخت 3 باب کتابخانه که شامل ابن سینای سردشت، علامه دهخدا میاندوآب و علامه طباطبایی ارومیه هستند خبر داد و افزود: ساختمان قدیمی این کتابخانه ها به زودی تخریب و بازسازی خواهند شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی همچنین از ارائه امار ۱۵ دقیقه ای سرانه مطالعه استان توسط وزیر محترم ارشاد در جلسه‌ی شورای فرهنگی استان خبر داد که نسبت به میانگین کشوری بالاتر می‌باشد.

فیروز در ادامه افزود: روزانه به طور تقریبی ۱۰ هزار نفر به کتابخانه های عمومی استان مراجعه کرده و این تعداد افراد از امکانات امانت کتاب، اینترنت وسالن مطالعه استفاده میکنند که متوسط کتاب های امانت گرفته شده از کتابخانه های استان روزانه حدود2 هزارو ۳۰۰ نسخه کتاب میباشد.

فیروز در خصوص کتابخانه های روستاهای استان نیز افزود: تعداد ۱۲ کتابخانه در روستاهای استان داریم که بقیه روستاها را نیز به طور اقماری پوشش میدهند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در پایان به مشکلات کتابخانه های استان اشاره کرد و افزود: تقویت منابع از مشکلات اصلی کتابخانه های استان است که خود سازمان منابع را تامین میکند اما بخشی دیگر را مردم عزیزمان میتوانند با اهداء کتاب جبران کنند، عدم عودت به موقع کتاب‌های امانت گرفته شده است که باعث محرومیت سایرین از منابع میشود از دیگر مشکلات کتابخانه ها در استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار