بیش از 10 هزار واحد مسکن روستایی ارومیه مقاوم شد

ارومیه(پانا) - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارومیه گفت: 10 هزار و 620 واحد مسکن روستایی با هدف بهبود و آبادانی واحدهای روستای تاکنون در این شهرستان مقاوم شده است.

کد مطلب: ۸۸۴۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 10 هزار واحد مسکن روستایی ارومیه مقاوم شد

رضا منافی افزود: عملیات اجرایی مقاوم سازی 2 هزار و 698 واحد روستایی نیز در این استان آغاز شده است.


وی ادامه داد: این تعداد واحد مسکونی در 451 روستای این شهرستان اجرایی شده و با این آمار طرح مقاوم سازی مساکن روستایی در 451 روستای شهرستان ارومیه اجرایی شده است.


وی بیان کرد: 613 روستا با 62 هزار و 77 واحد مسکن روستایی در شهرستان ارومیه وجود دارد که مقاوم سازی تمامی این واحدها جزو برنامه های مهم این اداره است.


مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ارومیه اضافه کرد: مقاوم سازی 795 مسکن دیگر نیز جزو برنامه های سال 1397 است که تاکنون 569 مورد به بانک عامل معرفی شده است.


منافی گفت: 113 مودر از تعهد مقاوم سازی امسال شروع به کار کردند که از این تعداد 61 مورد به پایان رسیده است.


وی اضافه کرد: از نظر بنیاد مسکن هر واحد مسکونی که در ساخت آن مشخصات کامل فنی آئین نامه 2800 مقررات ملی ساختمان رعایت نشود، مسکن غیرمقاوم نامیده می شود و نیازمند مقاوم سازی است.


وی بیان کرد: کارمزد تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی تنها پنج درصد با بازپرداخت 15 ساله است و همه روستاییان شهرستان ارومیه می توانند از این تسهیلات تا سقف 250 میلیون ریال بهره مند شوند.


وی افزود: ایجاد مقاومت لازم برای مقابله با تلفات در حوادثی نظیر زلزله و حفظ زمین های زراعی و طبیعی مهمترین هدف اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی است، و در این راستا نیازمند همراهی بیشتر روستانشینان در این خصوص باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار