برگزاری همایش عفاف و حجاب در شهرری

شهرری(پانا) - همایش عفاف و حجاب با حضور بیش از 120 نفر از مدیران، معاونین پرورشی و رابطین عفاف و حجاب مدارس دخترانه ناحیه یک ری در سالن جلال‌آل‌احمد اداره آموزش و پرورش برگزارشد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش عفاف و حجاب در شهرری

در این همایش که به همت امور بانوان اداره آموزش و پرورش ناحیه یک ری برگزارشد ، رحیم‌پور کارشناس ارزیابی عملکرد اداره با اشاره به اهمیت موضوع جلسه و همزمانی آن با هفدهم دی گفت : فرهنگیان و مربیان امور پرورشی باید نسبت به ترویج فرهنگ متعالی حجاب و عفاف در میان دانش آموزان تلاش کنند، زیرا آن‌ها نقش اصلی را در این رابطه به عهده دارند.

در ادامه اقدم استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مبحث حیا و نجابت در زنان و مردان مطالبی را بیان کردو افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف فرهنگی، موضوع بی حجابی، بدحجابی و بی عفتی را در میان دختران در قالب برنامه‌های مختلف انجام می‌دهند که هوشیاری خانواده‌ها و فرهنگیان در برابر آن‌ها را طلب می‌کند.

او با تاکید بر این که حجاب بحث ضروری دین و اصل اساسی در مکتب حیات بخش اسلام است ، ادامه داد: آیات و روایات متعددی در قرآن کریم بر رعایت حجاب تاکید دارد که باید برای نسل جوان تبیین شود ، حجاب بدون شک محدودیت نیست ، مصونیت است و نباید در جامعه این برداشت شود که برای بانوان محدودیت است بلکه باید اهمیت آن بیان شود.

اقدم خاطر نشان کرد : ظاهر ، در اسلام مهم است و این ظواهر باید حفظ شود و ظاهر و لباس انسان اعلام می‌کند که پیرو چه فرهنگ و مکتبی است لباس انسان پرچم کشور وجود اوست و این لباس بر روی فکر و اعتقاد انسان تأثیر می‌گذارد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار