در دیدار با مردم قم

رهبر انقلاب: بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند

تهران (پانا) - هم‌زمان با سالروز قیام تاریخی مردم قم علیه رژیم پهلوی در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، هزاران نفر از مردم این شهر با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، دیدار کردند.

کد مطلب: ۸۸۴۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
رهبر انقلاب: بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای، اخبار و تصاویر این دیدار متعاقبا منتشر خواهد شد.

گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:

۱۹ دی فرصتی است برای تمجید از مردم قم. قم همان‌جایی است که سرچشمه‌ای شد برای آن شطّ جوشان حرکت و مقدمه‌ای شد برای انقلاب. قم شهر انقلاب و مرکز انقلاب و مادر انقلاب است.

البته انگیزه‌هایی وجود دارد که فضای قم را تغییر دهند و فضا و روحیه‌ی انقلابی قم را کم‌رنگ کنند. از کید و مکر دشمن نباید غافل شد.

بزرگان و جوانان قم باید نگذارند دست‌های خائن، نقش کانونی قم را در انقلاب کم‌رنگ کنند.

قم سرچشمه‌ اصلی انقلاب و حوزه‌ قم پشتوانه‌ معنوی برای آن حرکتی است که دنیا را تکان داد و البته ما هنوز در آغاز راهیم.

* در دهم دی‌ماه ۵۶ رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و یک نطق غرّائی در تمجید دروغ‌آمیز از محمدرضا کرد. در این نطق گفت ایران جزیره‌ی ثبات است؛ یعنی خیال آمریکا از رژیم نوکرمآب آسوده است.

اما ۱۰ روز نشد که مردم قم علیه آن رژیم وابسته قیام کردند و با جان خود به میدان آمدند. بعد هم مردم تبریز حرکتی طوفانی کردند و حرکت‌های بعدی باعث نابودی رژیم سرسپرده شد.

این دستگاه محاسباتی آمریکاست؛ آمریکایی‌ها به این تحلیل محاسباتی و آینده‌نگری خود می‌بالند! اینجا هم یک عده غرب‌زده پُز قدرت آمریکا را می‌دهند.

چندی پیش هم یکی از دولتمردان آمریکایی در جمع یک مُشت تروریست و اوباش گفت امیدوار است که جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران بگیرد. جشن ۲۰۱۹ چند روز پیش بود.

بعضی سران آمریکا وانمود می‌کنند دیوانه‌اند که البته من این را قبول ندارم اما احمق‌های درجه یکی هستند.

* قیام مردم قم صف‌بندی دو دستگاه محاسباتی و دو نظام معرفتی بود که صف‌بندی دو الگوی تحلیلی را مقابل یکدیگر نشان داد:

یک نظام معرفتی، لیبرال‌دموکراسیِ دروغینِ پای‌در‌گلِ غربی است و یکی نظام معرفتی توحیدی اسلامی است. قیام مردم قم تقابل دو دستگاه پیش‌بینی و محاسباتی را نشان داد.

آن محاسبات آمریکایی‌ها است که ایران را در اولین ماه‌های پیروزی انقلاب تحریم کردند و بنا کردند که تا ۵-۶ ماه دیگر انقلاب اسلامی از بین می‌رود.

آن نظام محاسباتی امام(ره) است که گفت صدای خُرد شدن استخوان مارکسیسم را دارم می‌شنوم و چندی بعد همه این را دیدند.

* به دولتمردان عرض می‌کنم که اولاً قدر مسئولیت خود را بدانید؛ خدمت به این اهداف و این ملت و این کشور، نعمت بزرگ پروردگار است. و ثانیاً به لوازم این نعمت بزرگ عمل کنید و مواظبت کنید که گرایش به اشرافیگری و اسراف و رفتارهای طاغوتی نداشته باشید. راه، راه اسلام است؛ ما مثل امیرالمؤمنین(ع) نمی‌توانیم عمل کنیم ولی باید به آن سمت حرکت کنیم.

مقابل یاوه‌گویی دولتمردان آمریکایی، شجاعت و عقلانیت داشته باشید. می‌بینید که چه بی‌ربط و مثل دلقک حرف می‌زنند؛ دولتمرد آمریکایی می‌گوید ایران حقوق بشر را از عربستان سعودی یاد بگیرد.

این‌ها نه تهدیدشان، نه قولشان و نه امضایشان اعتبار ندارد و نباید اعتنا کرد. راه را با عقلانیت انتخاب کنید و با انگیزه و احساسات به پیش بروید.

قدردان ظرفیت‌های درونی کشور باشید و به معیشت مردم هم توجه ویژه‌ای مصروف کنید.
مشکلاتی که برای طبقات ضعیف پیش می‌آید، اساسی‌ترین کارها برای مسئولان دولتی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار