دانش آموز بوکانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی اول شد

ارومیه(پانا) - به گفته مدیر آمورش و پرورش بوکان دانش آموز دختر 9 ساله این شهرستان عنوان نخست مسابقات جهانی محاسبات ذهنی و چرتکه (یو.سی.مس/CMAS) را در مالزی به دست آورد.

کد مطلب: ۸۸۴۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش آموز بوکانی در مسابقات جهانی محاسبات ذهنی اول شد

سلیمان مام عزیری اظهار داشت: این دانش آموز بوکانی که «رونیا حسین‌زاده» نام دارد در کلاس چهارم مقطع ابتدایی در مدرسه شهید بهشتی این شهرستان مشغول به تحصیل است.


وی اضافه کرد: این دوره از مسابقات با حضور 733 شرکت کننده از 30 کشور جهان و در پنج گروه سنی مختلف 9 دی ماه در مالزی برگزار شد.


مام عزیزی با بیان اینکه «حسین زاده» در گروه سنی B مسابقات شرکت کرده بود، ادامه داد: این گروه سنی بیشترین شرکت کننده را با 250 نفر به خود اختصاص داده بود و این دانش آموز شایسته بوکانی توانست به عنوان نخست گروه خود دست پیدا کند.


وی اضافه کرد: در این دوره از مسابقات 35 دانش آموز ایرانی در رده های مختلف سنی و در پنج گروه مسابقات حضور داشتند.


مام عزیری گفت: دانش آموز بوکانی در این رقابت ها توانست با پشت سرگذاشتن رقیبانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، اسپانیا، آلمان، هلند و استرالیا هوش محاسبه ای خود را به رخ حریفان قدرتمند کشورهای اروپایی و آمریکایی بکشد.


وی اظهار داشت: دانش آموزان ایرانی شرکت کننده در مسابقات بر خلاف دیگر شرکت کنندگان از ابزار چرتکه در مسابقات استفاده نکردند و فقط محاسبات را به صورت ذهنی انجام دادند و این امر باعث شگفتی حاضران و شرکت کنندگان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار