گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - رئیس کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این مراسم اظهار کرد: اصحاب تعلیم و تعلم ستارگان پر فروغ و بی فروغ هدایت بشری هستند.

کد مطلب: ۸۸۴۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد

آیت الله صفایی بوشهری،با تاکید بر اینکه ارتقاء سطح آموزش در تمامی محاسبات عرصه رشد دانشی و فناوری مترتب به سطح پرورش است، افزود: این موضوع سال ها پیش و حتی از دیرباز در فلسفه افلاطونی و یونان قدیم مترتب از اصول و دارای یک اینچنین ادبیات آئینی است و این اصل موضوعی و مسلم در تمامی مجامع مدیریت علم پذیرفته شده است و بسیاری از کشورهای پیشرفته در عرصه علوم تجربی و دانش بنیان به این نتیجه رسیده اند.

وی اضافه کرد: برخی کشورها به بر این باور نیستند در مهندسی مدیریتی علم و تولید محصول دچار بحران جدی هستند و در عرصه مدیریت علم مجبور به طراحی پروژه انحصار و حراست شوند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه جهان در رشد فزاینده به این نتیجه رسیدند که اگر یک کشور به پیشرفت در علوم انسانی و تجربی برسد باید مترتب بر حوزه پرورش و تربیت باشد، عنوان کرد: حوزه‌ها، دانشگاه ها، عالمان و دانشمندان ما باید در یک عرصه‌ای که مقام معظم رهبری برگشوده و آن نهضت و جنبش نرم افزاری و تولید علم و از آن طرف حوزه ایمان، اخلاق، تقوا، جهاد و مردم داری است، تلاش کنند و علم را از اسارت و انحصار نجات دهند و جهان سلطه در این حوزه بر این باور است که ایران تنها انقلابگر در جغرافیای خودش نبوده است بلکه به بیداری علمی و جهت گیری علمی و شکست انحصار علمی در جهان دست زده است و به یک رتبه بی نظیر بین المللی دست یافته است.

مولف کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی» بیان کرد: شخصیت انسان یک مجموعه ای از فضائل است که علم مجموعه ای از آن فضائل است و علمی برای بشریت مهم است که در رشد بشریت و جامعه موثر باشد.

آیت الله صفایی بوشهری با اظهار اینکه جهان در یک شرایط تاریخی فوق العاده قرار دارد و تاریخ جهانی یک شرایط فوق العاده را به خودش گرفته است، گفت: انکسار خاورمیانه جدید به مهندسی خود کشورهای خاورمیانه صورت می گیرد و در این راستا نگاه های معرفتی متحول می شود و جهان در آستانه تغییرات شرایط و تغییرات فوق العاده و حساس است.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: مدیریت سیاسی جهان قصد مصادر حوزه قدرت و تسلط بر منابع ثروت را دارند و فعال می شوند و ما باید با طراحی از طریق مدیریت مدیریت امور استراتژیک دنبال کنیم و علم از امور مدیریت استراتژیک است و می بایست ما نیز در حوزه صنایع دفاعی، نظام پزشکی، حوزه انرژی های صلح آمیز و ترانزیت هم علم را و هم صاحب هم را از مدیریت و مصادره شدن توسط سلطه غرب محفوظ نگه داریم و حراست کنیم. تهاجم نرم علمی تخریب کننده رشد تربیتی و بلوغ اعتقادی افراد جامعه است

نویسنده کتاب «جنگ نرم» با بیان اینکه علم یک تشکیلات سازماندهی شده است، افزود: تهاجم نرم علمی یکی از نوع تهاجمات خاص در جهان است و غرب روی این بخش اعتبارات بسیاری گذاشته است و آنها تمامی فضای علمی ایران را رصد می کنند و آنها چیزی را مورد رصد قرار می دهند که موجب رشد علمی، تربیت و بلوغ اعتقادی افراد جامعه است و بعد از رصد به فضای تربیتی کشور ما تهاجم می کنند و هدفشان براندازی نظام در این حوزه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با تصریح بر اینکه تهاجم نرم علمی غرب با استفاده از رسانه های الکترونیک و فضای مجازی جغرافیای دانش آموزان ایرانی و عزت ملی کشور ما را مورد هدف قرار داده و هدفشان تغییر ساختار هویت دینی، ملی است، اظهار کرد: کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش خط مقدم و مقدس در برابر تهاجم نرم علمی غرب است و کار در حوزه علمیه و آموزش و پرورش و همکاری این دو بخش نیازمند یک کار بنیادین و دارای نگاه دانشی و داشتن روحیه جهادی است که می بایست استمرار داشته باشد.

40 سالگی انقلاب آغاز بعثت و تکامل انقلاب است آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران به آغاز دوران بعثت و تکامل خود رسیده است، تصریح کرد: 40 سال استواری و بقاء انقلاب نشان از پیروزی ما است و همچنان شعارهای این انقلاب نیز تغییر نکرده است و الحمدالله انقلاب ما، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه ما پا بر جا است البته آسیب دیده ایم ولی زمین نخورده ایم و در این سال ها تلاش های خوبی شده است.

امام جمعه بوشهر با عنوان اینکه حوزه علمیه تنها نهادی است که اسلام شناسی تخصصی را انجام می دهد، تاکید کرد: می بایست یک برنامه با برنامه ریزی دقیق، دانش بنیان و با نگاه آرمانی در عرصه نهاد تعلیم و تربیت طراحی شود که محصول آن یک فرد مومن، با تقوا، با مرجعیت علمی، مروج و مدافع فرهنگ دینی نظام خود در جهان و حامی ملت و کشور خودش باشد.

وی عنوان کرد: منابع انسانی هم در عرصه علم و هم در عرصه تربیت مولفه قدرت است و نظم آینده جهانی و مهندسی آن بر اساس مولفه قدرت انجام می شود و منابع انسانی به عنوان مولفه های قدرت در جامعه هستند.

در این آئین از آیت الله صفایی بوشهری به منظور اینکه استان بوشهر در کمیته های همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در سال جاری حائز مقام اول کشوری شده بود از سوی وزیر آموزش و پرورش تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار