معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر:

آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان بوشهر همکاری های موثری دارند

بوشهر(پانا)_معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال شاهد درخشش استان در کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سطح ملی بودیم و در اجلاس سراسری سالانه ستاد همکاری های کشور، از رئیس ستاد همکاری استان به عنوان کمیته برتر کشور تقدیر شد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان بوشهر همکاری های موثری دارند

سیروس فتحی در گردهمایی کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر بیان داشت : آموزش و پرورش استان همواره در بحث همکاری ها مورد پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان بوده است از رهنمودهای وی استفاده های مفیدی داشته است.

فتحی با اشاره به سازماندهی و نظارت بر کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان بوشهر به ویژه مشاوران مذهبی در مدارس و فعالیت هایی که در این مجموعه صورت می گیرد یادآور شد: 123 مربی زن و 77 مربی مرد همکاری دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزش توجیهی، توسعه فعالیت های تربیتی و تبلیغی در مدارس طرح امین، روشنا، معارف اسلامی، مدارس شبانه روزی، عشایری و نمونه دولتی با استفاده از ظرفیت 70 روحانی که در این بخش با آموزش و پرورش همکاری دارند از دیگر فعالیت های انجام شده توسط ستاد همکاری ها است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به نظارت و توسعه مدارس علوم معارف قرآنی در 3 مدرسه ای که در منطقه دلوار و شهرستان کنگان فعالیت دارند افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان سعی در توسعه بیشتر این مدارس در استان خواهیم بود و برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: براساس تفاهم نامه تعیین شده سال پیش، 3 هزار دانش آموزدر برنامه دیدار با علما و حوزه های علمیه شرکت کردند که امسال در برنامه ریزی های تعیین شده این تعداد دانش آموز به 3 هزار و 500 دانش آموز خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح حضور روحانیون در مدارس سراسر استان که همراه با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در مدارس است بیان داشت: 140 روحانی در طول سال و روحانی به مدت 10 روز برگزار کننده برنامه معنوی و فرهنگی در مدارس هستند.

فتحی با اشاره به دیگر طرح های اجرا شده در این کمیته اضافه کرد: طرح مسجد به مدرسه که امسال این طرح با نام شهید بهنام محمدی با 60 مدرسه در استان و با همکاری با بسیج دانش آموزی سپاه امام صادق اجرا می شود و همچنین طرح میثاق با جمعه در حضور دانش آموزان در نماز پرشکوه جمعه در مساجد از دیگر این طرح های انجام شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح مبین که آشنایی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم با معارف نماز و شیوه های جذب دانش آموزان به نماز را در خود دارد اظهار داشت: این طرح در بهمن سال جاری ویژه مدیران مدارس غیردولتی برگزار می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان ادامه داد: بررسی راهکارهای سند تحول بنیادین در 55 محور طبق تفاهم نامه تعیین شده در زیرگروه های 6 گانه سند تحول با همکاری این کمیته در کار مطالعاتی است.

فتحی در پایان امسال با اشاره به همکاری های موثر آموزش و پرورش و حوزه علمیه در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امسال شاهد درخشش استان در کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه در سطح ملی بودیم و در اجلاس سراسری سالانه ستاد همکاری های کشور، از رئیس ستاد همکاری استان به عنوان کمیته برتر کشور تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار