رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان تهران: طی یک سال8 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت می‌شود که خیلی از آن‌ها بی‌جهت است

اسلامشهر (پانا) - رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان تهران ، در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اسلامشهرگفت : اعتبارات ۱۸۲ میلیارد تومانی جرائم راهنمایی و رانندگی در سال 97 با بیست و سه درصد افزایش در سال نود و هشت به ۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان تهران:  طی  یک سال8  هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت می‌شود که خیلی از آن‌ها بی‌جهت است

نعمت‌الله ترکی در سخنانی اظهار کرد: میزان اعتبارات طرح‌های ملی و استانی استان تهران در لایحه بودجه سال ۹۸ کشور با نوزده درصد رشد به مبلغ هشتصد و پنجاه میلیارد تومان افزایش یافته است.

او در ادامه با اشاره به وضعیت بودجه استان تهران در سال ۹۷ افزود: در ردیف بودجه ملی و سهم بودجه استان تهران، حدود ۶۶۵ میلیارد تومان در سال نود وهفت اختصاص یافته بود که قریب به نود درصد آن تخصیص یافته و در بین دستگاه‌های متولی تقسیم گردید.

ترکی گفت‌: اعتبارات ۱۸۲ میلیارد تومانی جرائم راهنمایی و رانندگی در سال نود وهفت با بیست و سه درصد افزایش در سال آینده به ۲۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

او با تشریح شاخص‌های توسعه متوازن گفت: تراکم جمعیتی شهرستان اسلامشهر ۳۰۰۰ نفر و این میزان تراکم در کشور چهل و پنج نفر است، در حالی این تراکم سه هزار نفری در بحث شاخص‌های توسعه متوازن در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی در نظر گرفته نشده و ما به دنبال اعداد و سقف ریالی نیستیم و به خاطر رفع مشکلات در شهرستان‌ها میثاق نامه نوشتیم که مبنای سند برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

ترکی با بیان اینکه قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان ماهانه یارانه نقدی پرداخت می‌شود، تأکید کرد: در طی سال حدود هشت هزار میلیارد تومان یارانه نقدی از سوی دولت پرداخت می‌شود که خیلی از آن‌ها بی‌جهت بوده و در لایحه بودجه سال ۹۸ پیشنهاد شده تا نحوه توزیع یارانه‌ها به استان‌ها سپرده شود و بر اساس اولویت‌بندی‌های مسئولین استانی توزیع شود که از این محل اعتبارات خوبی به استان‌ها خواهد رسید.

او ادامه داد: اشکال اساسی که در کشور وجود دارد، این است که مدیران دستگاه‌های اجرایی به بخش‌های تبصره بودجه و قانون واقف نیستند و علاوه بر آن، عدم وجود و توجه به سند آمایش است که باعث می‌شود ، متأسفانه بر اساس شاخص‌های توزیع متوازن اعتبارات تخصیص داده نشود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان تهران با اشاره به طرح‌های ملی و مصوبه سفرهای ریاست جمهوری در شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: با رفع چالش‌های گذشته در طرح مترو اسلامشهر، عملیات اجرایی این طرح هفته آینده آغاز می‌شود و در بودجه سال ۹۸ اعتبار دستگاه اجرایی طرح از شهرداری تهران به شهرداری اسلامشهر تغییر یافت .

او افزود: بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر نیز که بیش از شصت درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اواخر سال نود و هشت تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و کمربندی جنوب این شهرستان ‌هم با پنجاه درصد اعتبارات تخصیص یافته در حال اجرا بوده و نیم مدل اول تأسیسات فاضلاب این شهر به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار