برگزاری کارگاه آموزشی مربیان تشکیلات پیشتاز در مدارس نی ریز برگزار شد

نی ریز(پانا) - کارگاه آموزشی مهارتهای تشکیلاتی ویژه مربیان پیشین و نوین آموز تشکیلات پیشتازان، با حضور 351 مربی توسط سازمان دانش آموزی شهرستان نی ریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی مربیان تشکیلات پیشتاز در مدارس نی ریز برگزار شد

مسئول سازمان دانش آموزی شهرستان نی‌ریز در جمع مربیان تشکیلات این سازمان، تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی، تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی، برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان، توانمند کردن اعضاء برای با هم زندگی کردن و بهتر زندگی کردن در طبیعت و تقویت قابلیت‌های فردی و گروهی، خودباوری فرهنگی و ایجاد مدارس شاد و با نشاط را از اهداف سازمان دانش‌آموزی و از رسالت‌های آن برشمرد.

محمد جواد زردشت از همفکری، همدلی و همکاری به عنوان شعار این تشکیلات دانش آموزی یاد کرد و در خصوص اهمیت سازمان دانش آموزی در حوزه تربیت اجتماعی گفت: سرمایه اجتماعی مهم ترین بخش از سرمایه هایی است که یک جامعه دارد و کار سازمان دانش آموزی با توجه به ارتباطاتی که در زمینه فعالیت های تشکیلاتی به وجود می آورد، تولید سرمایه اجتماعی در رده سنی نوجوانان است.

وی مهم ترین ماموریت سازمان دانش آموزی در حوزه فعالیت ها و تشکیلات را واگذاری نقش ها به دانش آموزان دانست و افزود: سازمان دانش آموزی باید تمام تلاش خود را در تربیت اجتماعی و مسوولیت پذیرکردن دانش آموزان به کار گیرد و این قدم بزرگی در راستای تربیت نسل و تضمین آینده ی ایران اسلامی است.

او ادامه داد: حضور در تشکیلات سازمان دانش‌آموزی سبب می‌شود تا افراد در تصمیم‌گیری‌ها خوب و بهتر عمل کنند و تنها تشکلی است که می تواند امید و نشاط را به نوجوانان و جوانان ترزیق کند و این از وظایف اصلی‌ فعالیت‌های تشکیلاتی است که باید مدرسه محور و به صورت گروهی توسط دانش‌آموزان پیشتاز انجام شود.

آموزش‌های مربیان تشکیلات پیشتازان محدود به کتاب های آموزشی نیست و از طریق بازیها، برگزاری جشنواره ها و کارهای گروهی دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود، همایش‌های مختلف، مجلس دانش‌آموزی، خبرگزاری پانا ازجمله ظرفیت‌های این سازمان است.

زردشت در ادامه به نقش مهم اعضاء در حفظ هویت تشکیلاتی پرداخت و بیان کرد: هر عضو تشکیلات سازمان دانش‌آموزی باید در حفظ روحیه و هویت تشکیلاتی بکوشد و به آن ایمان و اعتقاد داشته باشد و آن را با تمام وجود در زندگی فردی و اجتماعی بکارگیرد.

در این دوره مربیان کارگاه تشکیلاتی سازمان دانش‌آموزی موضوعاتی از قبیل، هویت سازمانی، منش‌ها، کارگروهی، حاملان قرآن، گارد پرچم، صف جمع، فرامین گنگ، امداد و نجات، گره زنی وچوبندی، فریادهای شادی، مخابره با پرچم و... را به مربیان مدارس آموزش داد.

خبرنگار: زهرا فرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار