جزئیات فراخوان همایش صدمین سال تربیت معلم در ایران

تهران (پانا) - دبیرخانه بزرگداشت صدمین سال تربیت معلم در ایران برای برگزاری همایشی در11 و 12 اسفند1397 در دانشگاه فرهنگیان فراخوان داد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات فراخوان  همایش صدمین سال تربیت معلم در ایران

دانشگاه فرهنگیان با همراهی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مراکز پژوهشی و آموزش‌ عالی کشور به مناسبت بزرگداشت صد سال تلاش و پشتکار فرهنگ‌دوستان این آب و خاک و با الهام از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان در طلیعه سال 1397، همایشی ملی با عنوان تربیت معلم ایران: «دیروز، امروز ، فردا» در اسفند امسال و در چارچوب برنامه‌های ستاد گرامیداشت صدمین سال تربیت معلم در ایران برگزار می‌کند.

دانشگاه فرهنگیان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، دانشگاه خوارزمی، شورای عالی آموزش و پرورش و انجمن علمی تاریخ ایران از مشارکت‌کنندگان در برگزاری این همایش هستند.

سیر تحولی فلسفه تربیت معلم در ایران، سیر تاریخی ساختار تربیت معلم (دارالمعلمین، دارالمعلمات، دانش‌سرای مقدماتی، دانش‌سرای عالی، دانش‌سرای عشایری، دانش‌سرای روستایی، مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان)، سطح صلاحیت‌های منابع انسانی (مدرسان، اعضای هیات علمی و مدیران مراکز تربیت معلم)، چگونگی تامین و مدیریت منابع مالی مراکز تربیت معلم، وضعیت فضا و تجهیزات مراکز تربیت معلم، قوانین و مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مراکز تربیت معلم، راهبری و مدیریت در مراکز تربیت معلم، سیر تاریخی برنامه‌های درسی، تربیتی و آموزشی مراکز تربیت معلم، چگونگی جذب، تامین، نگهداشت و ارتقای معلمان ، روش‌های تربیت و توانمندسازی معلمان، نظارت و ارزشیابی دانشجو معلمان در دوران تحصیل، آینده‌پژوهی در نظام تربیت معلم (نگاهی به فردای تربیت معلم و تربیت معلم در جهان امروز) و عوامل محیطی موثر در تربیت معلم ایران (با نگاهی به شرایط سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) از جمله محوزهای برگزاری این همایش است.

واکاوی، شناخت و مستندسازی تجارب صد سال تربیت معلم در ایران و ارائه راهکارهایی برای اصلاح و بهبود وضعیت آن هدف اصلی این همایش است، البته این همایش اهداف جزئی دیگری را چون گفتمان‌سازی درباره تربیت معلم و چالش‌های آن، واکاوی و شناخت الگوهای تحول و سیر تکوینی تربیت معلم ایران، شناسایی رسالت‌ها و مأموریت‌های نهاد تربیت معلم در ایران در چارچوب سند تحول، اسناد فرادستی و مبنایی، واکاوی سیر تحولی ساختار، منابع انسانی، منابع مادی و مالی، قوانین، مقررات و برنامه‌های تربیت معلم و شناسایی عوامل اثرگذار (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و . . .) بر تربیت معلم در طول یک‌صد سال گذشته را دنبال می‌کند.

علاقه‌مندانی که قصد ارائه مقاله به این همایش را دارند باید دقت کنند مقالات آنها با نگاه تاریخی تنظیم و مرتبط با هدف‌ها و محورهای همایش باشد. مقاله باید در قالب مقالات علمی پژوهشی، توصیفی تحلیلی یا تجارب زیسته تهیه شود و از انسجام لازم برخوردار باشد. هدف از نوشتن مقاله مشخص باشد، دارای پرسش یا پرسش‌های روشن باشد، از استدلال و تحلیل برخوردار باشد، دارای نتیجه‌گیری باشد، به پیشنهادهایی منجر شود و در صورت استفاده از منابع، ارجاعات به درستی ذکر شده باشند.

اصل مقاله باید حداکثر در 20 صفحه A4 (حداقل 3000 و حداکثر 6500 کلمه) تهیه شود. مقاله در محیط Word، با قلم B Nazanin و فونت 14 تایپ شده باشد. اطلاعات مروبط به نویسنده (نویسندگان) مقاله شامل نام و نام‌خانوادگی، مدرک تحصیلی، رشته تحصیلی، مرتبه علمی، نشانی محل کار یا منزل، شماره تماس، نمابر و پست الکترونیک به همراه مقاله ارسال شود.

علاقه‌مندان تا 25 بهمن فرصت دارند اصل مقالات خود را به دبیرخانه همایش به نشانی T.T.Conf@rie.ir ارسال کنند. این همایش دارای اعتبار و مجوز ISC از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است. تأمین هزینه‌های رفت و آمد و اقامت نویسندگان مقاله‌های پذیرفته شده که در روز همایش ارائه خواهند شد، به عهده دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

مقالات ارائه شده در این همایش نباید پیش از این در سایر نشریات و همایش‌ها چاپ یا ارائه شده باشند. مقالات پذیرفته شده به‌صورت ارائه شفاهی، چاپ و پوستر در کتاب حاوی مجموعه مقالات همایش منتشر خواهد شد و مقالات برگزیده در روز همایش ارائه خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار