وزیر اقتصاد خبر داد:

پرداخت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی در سال ۱۳۹۶

تهران (پانا) - وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۴۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی در سال ۱۳۹۶

به گزارش وزارت اقتصاد، فرهاد دژپسند طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان بزرگ ایران، که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد با بیان این مطلب گفت:‌ با وجود برخی کمبودها و نواقص، نظام بانکی کشور، مقاومتی در برابر پرداخت تسهیلات ندارد و حتی بعضاً برای حمایت از تولید بیش از سقف تعیین شده نیز اقدام به پرداخت وام کرده است.
دژپسند در ادامه با تاکید بر عزم جدی دولت در اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: با سخنان برخی دوستان کارآفرین موافقم که خصوصی‌سازی، در مواردی، تبدیل به واگذاری شده است و معتقدم اگر بند الف و ب سیاست‌های اصل ۴۴ عمل می‌شد، خصوصی‌سازی واقعی شکل می‌گرفت.

وی با اشاره به برخی انتقادهای حاضرین در نشست در خصوص مسائل مالیاتی، تصریح کرد: راجع به مالیات تاکید داریم که مودیان خوش حساب و کارآفرینان واقعی نباید در تنگنای مالی دولت، تنبیه شوند.

وی افزود: آنچه در خصوص افزایش نرخ مالیات مطرح شده، با توجه به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، خیلی پایین است و همین را هم نمی‌خواهیم بر دوش کارآفرینان بیاندازیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه در مورد بسیاری از معافیت‌های مالیاتی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، از کار آفرینان خواست، پیشنهادهای خود را در ارتباط با گسترش پایه مالیاتی ارائه دهند.
دژپسند با تایید برخی انتقادها به نظام مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: خود ما هم واقف به برخی کمبودها در این خصوص هستیم اما منتظر تصویب نهایی قانون نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در مجلس و نیز بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی هستیم و امیدواریم با تعیین تکلیف این دو قانون تا پایان سال جاری، مشکلات و کاستی‌های موجود، مرتفع شود.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، با یادآوری اینکه دولت و شخص رئیس جمهوری به شدت پیگیر رفع مشکلات قطعه‌سازان و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی هستند، گفت: روز پنج‌شنبه گذشته، سومین جلسه پیاپی دولت در این زمینه و با هدف سرعت‌بخشی به تامین سرمایه واحدهای کارآفرین و تولیدکننده کالاهای صادراتی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد و شخص آقای روحانی در این جلسه تاکید کرد که هر چه سریع‌تر، گشایش‌های لازم در این ارتباط ایجاد شود.
دژپسند با تاکید بر اولویت کاهش تورم در برنامه‌های دولت، افزود: البته ما نمی‌خواهیم، تورم را به بهای سرکوب سرمایه‌گذاری و تولید، کاهش دهیم و نیز نمی‌خواهیم رونق تولید را به قیمت وقوع ابر تورم، محقق کنیم.
وی در پاسخ به درخواست کارآفرینان در خصوص تسهیلات گمرکی، دستور داد موضوع پرداخت 70 درصد از عوارض گمرکی بصورت علی‌الحساب، برای ترخیص کالا با دقت و سرعت بررسی و در صورت نبود مانعی بدان عمل شود.
وزیر اقتصاد همچنین با اشاره مبنا قرار دادن شعار گمرک مبنی بر "دقت"، "سرعت" و "سلامت"، تصریح کرد: به موازات تاکید بر سرعت، متناظر آن به دقت و سلامت فرآیند گمرکی نیز توجه داریم.
گفتنی است در این نشست هم‌اندیشی بیش از ۴۰ تن از صاحبان صنایع تولیدی و کارآفرینان بزرگ کشور شرکت داشتند و دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را برای تسهیل و بهبود فضای کسب و کار ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار