گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

علمی: شادابی، نشاط و امید آفرینی در برنامه‌های دهه فجر مدارس ضروری است

تبریز (پانا) – معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اهمیت برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مدارس سخن گفت.

کد مطلب: ۸۸۴۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
علمی: شادابی، نشاط و امید آفرینی در برنامه‌های دهه فجر مدارس ضروری است

طاهر علمی در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی نواحی و مناطق آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مجمتع مس سونگون ورزقان برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن کریم، گفت: " انسان پاک مانند درخت همیشه سبز پر از شادابی و نشاط است و این باید برای خانواده ای ایرانی الگو باشد" .

وی ادامه داد: "اگر انسان در محیط ناپاک قرار گیرد و آلوده نشود این شخص مومن واقعی است و انسان مومن اهل رشد کردن و ایجاد زمینه برای رشد دیگران است".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان افزود: "هر لحظه که از عمر انسان می گذرد به مرگ نزدیک تر می شود لذا باید قیمت و ارزش این نفس ها را دانست و در مسیر علم و معرفت اموزی گام برداشت و تلاش کرد".

علمی در ادامه با اشاره به فرمایش معمار کبیر انقلاب که فرموده اند" حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران از اوجب واجبات است"، گفت: " نسل ما که بزرگ شده و دستاورد انقلاب هستیم باید از خود بپرسیم که آیا خودمان و نفسمان را انقلابی تربیت کرده ایم؟"

وی با بیان این که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران را باید با شایستگی و در شان استان برگزار کنیم، گفت: " ما اکنون در حساس ترین از برهه تاریخ هستیم و باید برنامه هایی پرمحتوا و پرمخاطب و اثرگذار برنامه ریزی کنیم و به دنبال برنامه های کلیشه ای و بدون محتوا نباشیم".

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با بیان این که برنامه های تربیتی صحیح و جامع، می تواند خوشبختی دانش آموزان را کامل کند، افزود: "دشمن به دنبال ایجاد شبه در بین جوانان برای ناکارامد نشان دادن انقلاب است و ما باید هوشیار بوده و با دست پر وارد میدان شویم و برنامه هایی ترتیب دهیم که تمامی دانش آموزان، معلمان و اولیا در آن شرکت کنند".

علمی اضافه کرد: "برنامه های اجرایی بایستی زمینه نشاط و شور مضاعف برای ادامه حرکت در مسیر دستاوردهای انقلاب را برای نسل نوجوان فراهم کند".

وی شعار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را " افتخار به گذشته و امید به آینده عنوان کرد و گفت: "بایستی ناگفته های انقلاب برای مردم و به خصوص برای نسل نوجوان تبیین شود".

هویت تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی، هویت ایرانی اسلامی است

مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز در این جلسه، تشکل پیشتازان، مجلس دانش آموزی، خبرگزاری پانا، دور ه های آموزشی مربیان، مجمع اعضاء و مربیان ، پایگاه های تغذیه سالم مدارس و فعالیت های اردویی را اهم برنامه های سازمان عنوان کرد و گفت: " تمامی برنامه های سازمان دانش آموزی برای تربیت اجتماعی و افزایش حس مسئولیت پذیری و تقویت روحیه خودباوری و افزایش روحیه ابتکار و خلاقیت دانش اموزان است".

صمد علیزاده گفت: "هویت تشکل پیشتازان بر گرفته از رهنمودهای ارزنده رهبر معظم انقلاب است که فرمودند: "هویت ما هویت ‌ایرانی اسلامی است" می باشد و ارزش‌های حاکم بر اعمال و رفتار اعضای تشکل پیشتازان همان ارزش‌های اسلام عزیز و افتخارات میهن اسلامی ایران است".

وی گفت: " مجلس دانش آموزی نیز نهادی صنفی- مشورتی و فرصتی برای تقویت روحیه جمعی و فن بیان برای نوجوانان است".

مدیر سازمان دانش آموزی استان بیان کرد: "به جهت اینکه مریبان پل ارتباطی بین سازمان دانش آموزی و دانش آموزان می باشند ، آموزش مربیان یکی از اصلی ترین دغدغه های سازمان دانش آموزی می باشد".

علیزاده ادامه داد: "خبرگزاری پانا نیز یکی از ظرفیت های بزرگ سازمان دانش آموزی برای جذب و آموزش دانش آموزان مستعد و علاقمند حرفه خبرنگاری و عکاسی است و لازم است مدیران مدارس بیش از پیش به این ظرفیت ها توجه کنند".

وی با اشاره به اهمیت تغدیه سالم دانش آموزان گفت: "مجوز صدور فعالیت پایگاه های تغذیه سالم در مدارس (بوفه های مدارس) با امضای وزیر محترم اموزش و پرورش به سازمان دانش آموزی واگذار شده است".

فعالیت های پرورشی گامی برای رسیدن به حیات طیبه دانش آموزان

مدیر آموزش و پرورش ورزقان نیز در این جلسه گفت: "فعالیت های پرورشی تکمیل کننده اقدامات اموزش و پرورش است"

ملک زاده افزود: " ما باید با پیشبرد برنامه های پرورشی دانش آموزان را در رسیدن به حیات طیبه که مورد تاکید سند تحول بنیادین است، کمک کنیم".

وی ادامه داد: "بایستی از ظرفیت اولیا برای افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان استفاده کنیم".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار