پمپئو: خروج نظامی آمریکا از سوریه نابودی داعش و مقابله با ایران را متوقف نمی‌کند

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه آمریکا ادعا کرده است که تصمیم به خروج نظامی از سوریه در ماموریت آمریکا برای نابودی داعش و مقابله با سیاست منطقه‌ای ایران تغییری نخواهد داد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
پمپئو: خروج نظامی آمریکا از سوریه نابودی داعش و مقابله با ایران را متوقف نمی‌کند

به گزارش بی‌بی‌سی، مایک پمپئو که قرار است امروز، سه‌شنبه، ١٨ دی (٨ ژانویه) عازم دیدار چند کشور خاورمیانه شود، در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفته است که تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای خارج کردن نظامیان آن کشور از سوریه ماموریت آمریکا برای نابودی دولت اسلامی [داعش] و متوقف کردن تلاش‌های ایران برای تاثیرگذاری بر شرایط منطقه با توسل به عملیات تروریستی تحت حمایت دولت را تغییر نخواهد داد.

وزیر امور خارجه امور آمریکا خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را تغییری تاکتیکی توصیف کرده و ادعا کرده است که این اقدام در عزم برای شکست خلافت اسلامی یا داعش در سطح جهانی تغییری نداده است.

او همچنین افزود که استراتژی ما در مقابله با ایران هم تغییر نکرده است.

در ماه گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، در اقدامی غیرمنتظره اعلام کرد که حدود دو هزار نظامی اعزامی به سوریه را از آن کشور خارج می‌کند. نقش اصلی این افراد کمک مستشاری و حمایت از نیروهای عمدتا کرد سوری در مقابله با داعش بوده است. این تصمیم با اعلام نارضایتی شماری از مقامات ارشد ایالات متحده مواجه شد و وزیر دفاع آمریکا و رئیس دفتر او هم از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند. این تصمیم شگفتی و نگرانی برخی از متحدان ایالات متحده از جمله رژیم صهیونیستی را هم در پی داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار