با مشارکت آموزش‌وپرورش ناحیه ۲ مشهد و کمیته امداد امام خمینی (ره) و آستان قدس رضوی برگزار شد:

برگزاری جلسه هم‌اندیشی رسیدگی به امور خیریه و دانش آموزان مناطق محروم آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد

مشهد(پانا) - با حضور روسا و نمایندگان سه ارگان آموزش‌وپرورش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس رضوی و جمعی از خیرین جلسه هم‌اندیشی رسیدگی به امور خیریه و دانش آموزان مناطق محروم به میزبانی آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد در کانون فارابی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۸۴۶۲۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هم‌اندیشی رسیدگی به امور خیریه و دانش آموزان مناطق محروم  آموزش و پرورش ناحیه 2 مشهد

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد در جمع خیرین و مسئولین گفت: آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد مناطق حاشیه‌نشین فروانی دارد و قسمت عمده حاشیه شهر مشهد در محدوده جغرافیایی این ناحیه بوده که بالغ‌بر دوسوم دانش آموزان را در برمی‌گیرد.

محسن روحانی نیا، حاشیه‌نشینی و مهاجرپذیر بودن منطقه را یکی از معضلات ناحیه 2 دانست و عنوان کرد: با توجه به این مشکلات مطرح همکاران ما در اداره بیشترین وقت خود را صرف برطرف کردن این‌گونه معضلات می‌کنند.

وی در ادامه گفت: متأسفانه آموزش‌وپرورش ناحیه 2 مشهد ازلحاظ فضای فیزیکی و بعد اقتصادی خانواده‌ها مشکلات بسیاری دارد. مدارسی با تراکم جمعیتی حدود 38 تا 45 نفر دانش‌آموز و نیز مدارس تخریبی و فرسوده که حدود یک‌سوم مدارس ناحیه می‌باشد از این نوع مشکلات است.

روحانی نیا به حضور بیش از 4000 دانش‌آموز نیازمند این در این ناحیه اشاره کرد و افزود: دانش آموزان محروم در این مناطق نیازمند و احتیاج مبرم به کمک‌های فوری خیرین دارند. کمک‌های نقدی و غیر نقدی در شروع سال تحصیلی و آغاز سال نو با تلاش خیریه و مددکاری اداره با مبلغی بالغ‌بر 300 میلیون تومان به دست خانواده‌های نیازمند اهدا می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: در کنار خیریه و مددکاری ناحیه، انجمن اولیا و مربیان و مشارکت‌های مردمی فعالیت خاص خود رادارند. در جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری که با مشارکت کمیته امداد برگزار می‌شود مبالغ جمع‌آوری‌شده در همین راستا مصرف می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار