محمد صیدلو: ۱۲ هزار کلاس درس تا رفع کمبود فضاهای آموزشی تهران نیاز است

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی ۱۲هزار کلاس درس، در استان تهران احداث می‌شود.

کد مطلب: ۸۸۴۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
محمد صیدلو: ۱۲ هزار کلاس درس تا رفع کمبود فضاهای آموزشی تهران نیاز است

محمد صیدلو مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان تهران اظهار کرد: برای رفع کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان تهران ۱۲ هزار کلاس درس، با همکاری استانداری، شهرداری‌ها و خیرین احداث می‌شود.

صیدلو افزود: در خصوص حل مسائل آموزش‌وپرورش در شهرستان‌های استان تهران بیش از هر استان دیگری نیازمند کمک و یاری نهادهای دیگر هستیم، در این راستا شورای آموزش‌وپرورش به‌عنوان یک ظرفیت قانونی بزرگ با همت والایی که کرده، برای احداث ۱۲ هزار کلاس درس با همکاری و مشارکت خیرین و دستگاه‌ها و نهادهای دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته و اقداماتی انجام داده است.

وی با اشاره به نرخ رشد ۵/۳ درصدی افزایش دانش‌آموزان در استان تهران بیان کرد: اگر اقدامات انجام شود و مصوبات شورای آموزش‌وپرورش استان محقق گردد، ما می‌توانیم در چند سال پیش رو آرامش خاطری داشته باشیم و با افزایش سالیانه حدود ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز دیگر در این زمینه مشکلی نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران، گفت: با توجه به نرخ رشد جمعیت دانش‌آموزی در استان تهران، در هرسال حدود هزار کلاس درس جدید نیاز داریم، چون امکان ساخت این تعداد کلاس درس وجود ندارد، تراکم دانش‌آموزی ما افزایش یافته و به طبع آن کیفیت آموزشی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، امیدواریم با احداث این ۱۲ هزار کلاس درس که برای ساخت آن برنامه‌ریزی‌های لازم شده برای چندین سال دغدغه ما در این زمینه رفع شود.

وی تأکید کرد: اگر فقط به اندازه ۲ هزار کلاس درس برای سال ۹۷- ۹۸ تکمیل و بهره‌برداری شود، قاعدتاً مشکلی نخواهیم داشت.

صیدلو با بیان اینکه استاندارد تراکم دانش‌آموزی در کشور، نزدیک به ۳۰ نفر است، تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از شهرستان‌های استان تهران با میانگین و استانداردهای فضاهای آموزشی کشور فاصله زیادی وجود دارد که این فاصله زیاد قاعدتاً به کیفیت آموزشی لطمه می‌زند و ما از این مسائل مطلع هستیم و به همین دلیل از کسانی که قادرند، به آموزش‌وپرورش کمک نمایند، استمداد می‌طلبیم.

وی افزود: متأسفانه در برخی از شهرستان‌های استان تهران، کلاس‌هایی با تراکم بالای ۴۰ نفر هم وجود دارد که امر تعلیم و تربیت در این کلاس‌ها بسیار سخت و دشوار بوده و از کیفیت لازم آموزشی هم برخوردار نخواهد بود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان تهران محرومیت‌هایی وجود دارد که در سایر نقاط کشور به چشم نمی‌خورد، اگر خیرین مطلع شوند، قطعاً کمک خواهند کرد تا این معضلات رفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار